It's my life

Alla inlägg under april 2019

Av Stina - 12 april 2019 19:53

lite scrapbooking relaterade saker i Veckan: 125 cardstock, rosettdie samt en kallax hylla till mitt blivande scrapbookingrum.
Det är materiell lycka det :-)

Av Stina - 12 april 2019 16:41

överlevt en maginfluensa och känner mig så där lagom hängig som man blir efteråt.

Ändå har jag varit på benen idag och orkat gå ut med grannens hund, om än en kortare runda, som jag gör när matte och husse jobbar. Det är en jättegullig liten hund så det gör jag så gärna - får ju både lite hundgos och motion på kuppen.

Vår Troja har ju fått somna in och är väldigt saknad !


Vad kommer då bloggen att handla om när inte hästarna står i centrum längre kanske ni undrar.

Jo den kommer ju som förut handla om mig och min vardag, nytt blir en del inlägg om Scrapbooking som är min nya hobby samt att jag kommer att skriva och dela med mig av hur det är att leva med psykisk ohälsa.

Och där skrev jag det - jag lider av psykisk ohälsa.

Så svårt att tala om men varför är det det egentligen ? Jag har varit ganska hemlig med vad som fattats mig och svarat att jag lider av utbrändhetsdepression när någon frågat men det stämmer alltså inte.

Jag har en ganska tung diagnos och mer om det kommer att komma i bloggen.

Det mest privata tar jag i lösenordsskyddade inlägg så dom jag känner som vill ha lösen gör som vanligt : kommenterar med mailadress  - jag publicerar inte kommentaren.


 

Av Stina - 12 april 2019 16:41

överlevt en maginfluensa och känner mig så där lagom hängig som man blir efteråt.

Ändå har jag varit på benen idag och orkat gå ut med grannens hund, om än en kortare runda, som jag gör när matte och husse jobbar. Det är en jättegullig liten hund så det gör jag så gärna - får ju både lite hundgos och motion på kuppen.

Vår Troja har ju fått somna in och är väldigt saknad !


Vad kommer då bloggen att handla om när inte hästarna står i centrum längre kanske ni undrar.

Jo den kommer ju som förut handla om mig och min vardag, nytt blir en del inlägg om Scrapbooking som är min nya hobby samt att jag kommer att skriva och dela med mig av hur det är att leva med psykisk ohälsa.

Och där skrev jag det - jag lider av psykisk ohälsa.

Så svårt att tala om men varför är det det egentligen ? Jag har varit ganska hemlig med vad som fattats mig och svarat att jag lider av utbrändhetsdepression när någon frågat men det stämmer alltså inte.

Jag har en ganska tung diagnos och mer om det kommer att komma i bloggen.

Det mest privata tar jag i lösenordsskyddade inlägg så dom jag känner som vill ha lösen gör som vanligt : kommenterar med mailadress  - jag publicerar inte kommentaren.


 

Av Stina - 10 april 2019 13:50

För snart 5 år sedan blev jag sjukskriven från mitt jobb, jag försökte under åren gå tillbaka vid ett flertal tillfällen men det funkade inte.

Ekonomin blev ju förståss därefter och mitt mående var allt annat än bra.

Jag försökte så länge det gick att ha stall och hästar kvar men det blev mer och mer tydligt att det inte inte gick.


Ebba såldes först till ett jättetrevligt par och vad jag vet har hon det jättebra idag.

Becca tog försäljningen hårt - precis som jag, men jag visste att det var tyvärr rätt beslut.

Så var då Vincent kvar och jag hade hoppats på att jag skulle kunna behålla honom men det fungerade inte och jag fick ta det svåraste beslutet jag tagit i hela mitt liv - att leta nytt hem åt honom.

Älskade häst vad han betytt mycket för mig - jag var länge inne på att låta honom få somna in men till sist blev det så att han fick flytta vidare som sällskapshäst.

Jag glömmer aldrig känslan när han var lastad och jag stod kvar ensam och såg honom åka - det var slutet på min tid med häst och sista gången jag såg honom.

Jag grät floder - över honom, över de andra hästarna, över att mitt liv tagit en sådan jobbig vändning - tomheten finns där än och jag fäller en tår bara över att skriva om det här.



Becca tar farväl av Ebba

 

Av Stina - 9 april 2019 16:41

Bara drygt ett halvår efter att vi vart ägare till Mulle blev han sjuk och bara rasade i vikt, det hände så snabbt och plötsligt att vi inte hann med känslomässigt men vi tvingades ta beslutet att låta honom somna in.

Han lämnade detta livet lugnt och fridfullt men jag tog det väldigt hårt och det smärtar än idag att tänka på det - men han var djupt älskad och jag tror att han hade ett bra liv.



Becca tar farväl av Mulle dagen innan han somnar in

 

Av Stina - 9 april 2019 13:52

Efter 2.5 års uppehåll är jag tillbaka med en liten notis, ska skriva ett lite längre inlägg senare =)

Har lite städning av bloggen att göra med för att uppdatera den inför hur mitt liv ser ut idag.

Så de som väntar på nåt gott ...

Kram på er !

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards