It's my life

Alla inlägg under januari 2010

Av Stina - 31 januari 2010 18:12

det var väl roligt, hurra ...

Ska man skratta eller gråta - mera snö idag igen ...



Dotterns pojkvän var på besök i helgen, en trevlig ung man som hade köpt med sig en liten blomma till "svärmor"...


  


Dagen har annars gått åt till att försöka få igång någon av bilarna - vi lyckades med den ena till slut. Den andra, min bil , har gått i ide.

Det är sådär lagom spännande när man bor på landet och är beroende av att ha 2 bilar - suck !



Av Stina - 30 januari 2010 18:22

Har en del otroligt billiga saker till salu idag :


1 stycke Saab som vägrar starta

1 stycke Nissan som vägrar starta

1 stycke Ebba som vägrar komma in vid intag



Av Stina - 29 januari 2010 16:21

Några som är rätt nöjda med all snö ändå är ju barnen, det finns mycket kul man kan hitta på utomhus !

Becca passade på att åka lite pulka när jag pysslade i stallet igår :


    


Hästarna har haft vila idag och jag har ägnat mig åt lite annat som hör livet till, bla inköp av hästmat *s*

Kom faktiskt bara ut med en ryktborste mer än jag tänkt mig från Granngården !! 

En sväng till Swedol skulle gubben och jag plockade på mig karbinhakar och brytbladsknivar som ska ner till stallskåpet.


Idag är det förresten 1 år sedan jag började blogga.

Ett plötsligt infall som har hängt i sedan dess. Trodde att jag nog skulle tröttna rätt snart, men jag hänger kvar än =))

Av Stina - 28 januari 2010 20:14

Hann med att rida både Vincent och Billan idag.

Vincent gick kanon - jag satt nog med ett stort leende hela ridturen tror jag !! Vi övade även idag serpentiner, tempoväxlingar samt övergångar skritt-trav-skritt fast ridandes då.

När jag sedan väl fått Billan klar och gav mig iväg hade snön och blåsten tilltagit så det blev bara en kort sväng, var lite svårt att se tom stundvis.

Ebba fick sig en pysselstund med, och idag var vi överens om hela proceduren =))


Det är helt otroligt vilka snömängder det har kommit !! Fullkomligt vadade ut med hästarna till hagen i snö upp till knäna !!

Johan har hållt på och skottat i dagarna 2 - vart gör man av all snön ?? Hela gårdsplanen är full av enorma snöhögar, dom kommer ju att vara kvar minst till midsommar !?




Av Stina - 27 januari 2010 18:58

vad ..hmmm, härligt ...

Tog in små snöodjur lite tidigare idag, det verkade dom inte ha något emot !


 


Täckena var blöta och stela på samma gång - vägde bly !!

Har värmefläkt på ett par timmar så dom hinner torka ordentligt .


   


Hann aktivera dom imorse innan snön anlände.

Tömkörde Vincent, jobbade med serpentiner, tempoväxlingar och det svåraste av allt : göra halt och stå still =))

Det gick återigen förvånansvärt bra, han samarbetade kanon och verkade tycka det var rätt kul. Undrar om han börjar bli vuxen ?? 



Billan och jag tog oss en ridtur - hon var otroligt pigg och sällskapsjuk. Gick och ropade efter sina kamrater nästan hela tiden - en brunst på gång kanske ??

Lite lättare nu att rida när hon är skodd och broddad runt om, man vågar sig på lite mer än maklig skritt längs med vägkanten !



Ebba hann jag oxå med att pyssla om med rykt och lite mys.

Vi hade lite skilda meningar om nyttan av att få höger bakben borstat på insidan, men till slut kom vi överens om det med =))     

Av Stina - 26 januari 2010 13:39

När stallkamratens hästar är borta så passar vi på att låna hennes hage ...

Det var full fart som gällde vid utsläpp :


      


Trött och full av rimfrost .... men nöjd Ebba :


  

Av Stina - 24 januari 2010 15:31

Japp, sådärja så var månadens höjdpunkt avklarad - räkningsbetalning !!

Alltid lika upplyftande med dessa "roliga" kontonr och ocr nummer ...   


När det är klart kommer man till insikt .... det blir en fattig månad ...igen !!



Av Stina - 24 januari 2010 10:04

Morgontur med Vincent - en skrittrunda längs med grusvägen.


  


Vincent gillar inte kurvor, backkrön eller byggnader som ligger precis jämns med vägen, jag tror att han inte gillar att inte SE vad som döljer sig bakom krönet/kurvan/byggnaden.

Han blir riktigt spänd och nervös för att sedan slappna av så fort vi har sikt igen ...

I dom lägena är det skönt att ha en "tantrem" att ta tag i :



Billan har bytt hage och kamrat för dagen.

Stallkamraten E ska på semester och körde iväg sin ena häst igårkväll, Kiwa åker ikväll men får alltså sällskap av Billan idag.


  


Billan tycker det är KUL med nya kompisar :


  


Och så är ju den här hagen som gjord att ta ett race i :


  


  


Polarna på andra sidan vägen undrar vad Billan gör i grannhagen, det är ju inte som det ska vara !!


    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards