It's my life

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Stina - 20 januari 2010 15:07

Hovslagaren på besök idag och Billan blev helskodd för första gången.

Hon hade gärna fått vara bara framskodd längre om det hade funkat, men jag är mer än nöjd att hon faktiskt klarat sig så länge som upp till 5 års ålder med bara framskor med tanke på grus/asfalts vägar och annat vi måste rida på en hel del.


Vincent kommer nog att behöva skor under året med trodde hovis då han sliter väldigt mycket på bakhovarna framförallt. När ridningen ökar för hans del så kommer vi nog att komma dit ... han är ju 4 så jag kanske får vara nöjd med det när det gäller honom ?


Billan har återigen lagt sig till med sin ursöta vintermustasch :


  

Av Stina - 20 januari 2010 10:50

Vid sadelkammaren finns det ett litet rum där hydrofor och vattenpump befinner sig. För att sätta på vattnet måste man gå in där och vrida på 2 stycken kranar, den ena av dom sitter himla dumt till så man får böja sig ner och in lite bakom hydroforen för att nå. När du gör så har du elkopplingar i huvudhöjd som inte direkt är skyddade eller nygjorda !

Den ena av kranarna läcker så det är alltid blött på golvet där du står ...


Igår när jag står där med fötterna i vatten och ska böja mig för att vrida på kranen kommer en av elkablarna emot hydroforen och det slår ut gnistor som hette duga precis brevid mig och proppen går - turligt nog !

Vanligen håller jag en hand på hydroforen när jag tråcklar mig in där och med fötterna i vatten hade jag nog minst sagt fått en ny frisyr om jag hade gjort så igår ...

Nu klarade jag mig med en halv hjärtinfarkt och allvarlig skrämselhicka ... undrar om hästarna verkligen MÅSTE ha vatten ikväll igen ? ;))


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards