It's my life

Alla inlägg under augusti 2011

Av Stina - 31 augusti 2011 15:03

Billan och jag och roade oss med hoppning idag.

Är det nåt som får igång en liten övervuxen ponny ordentligt så är det hinder !


Bara för det så tillbringades lite mer än halva passet med att inte hoppa, och när Billan suckade besviket och taggade ner först DÅ började vi med lite skutt.

Andra halvan av passet diskuterades lämlig fart mot hinder - vi tänker väldigt olika där min pålle och jag - och när vi väl tillsist ÄNTLIGEN fick till några balanserade ansatser och hopp så la vi ner för dagen.

Både häst och ryttare lika svettiga   


Hon fick sedan gå ut i hagen och rulla sig och jag fick ta mig an lillebror.

Först sanering av dölerig häst *host, host* - tur man är dammallergiker i såna här ögonblick.

Vi roade oss sedan med löslongering :


   

och miljöträning i form av plastpåse.

Inget för en *host* modig häst idag inte !


     

Så vankades det några smaskiga äpplen innan alla hästar fick mattefritt och matte fick gå in och städa hästarnas lägenheter.


Av Stina - 30 augusti 2011 21:04

jogging på stubben hade jag tänkt mig för Billan idag.

Hon tänkte inte på samma sak.

Vete katten vad som har hänt med hästen men hon var lika taggad idag och stod mest och hoppade på stället alternativt yrade runt sidlänges.

Helt otrolig ... finns det lugnande för hästar ? ;)


Arkivbild

 

Herr V's mugg och ben är nu under sån kontroll så jag tänkte hitta på nåt kul även med honom ikväll.

Han tänkte inte heller på samma sak.

Hela hästen - och jag menar hela - var indränkt i dyngsur lera.

Tjockt fint lager hade han ordnat med ...


Duscha av benen tänkte jag göra iaf så jag kunde pyssla om sår och mugg.

Senaste gångerna har vattenslangen inneburit livsfara - för både honom och mig - så även idag.

Han springer runt i cirklar - över, i, mellan slang och gärna PÅ mig som nåt som närmast kan likna en uppskruvad duracellkanin.

Efter att ha blött ner hela mig och blivit påsprungen ett flertal ggr - han var fortfarande lika torr och fin - flög det en liten jäkel i mig.

Gången efter han for framåt för att springa över slang och mig höjde jag den blixtsnabbt och gav honom en nosblöta.

HA !   

5 ggr upprepade jag det och sedan stod han stilla som ett ljus !

Seger !!!

När benen så var avspolade ( och jag var triumferande glad),då kör herr V ner hela huvudet i vattenstrålen så den ändrar riktning och träffar mig i ansiktet ...



Frågan är vem som vann den där dusten egentligen ????

  


Arkivbild

 


Av Stina - 29 augusti 2011 21:27

ett försök till dressyr på banan med Billan bus.

Idag var hon totalt okoncentrerad och HET så in i norden !

Var helt färdig efter att ha tampats med henne 40 minuter  ... måste verkligen jobba på min kondis !


Pysslade om och myste med ett stycke sur Ebba och ett stycke mindre sur Mulle innan intag och kvällning av hästar.

Fasen så snabbt det blir mörkt nu om kvällarna, har ni märkt det ? =(


Arkivbild

 

Av Stina - 29 augusti 2011 14:37

ska Ebba infinna sig för nytt ultraljud, ev röntgen, på kliniken.

Jisses så spännande det ska bli då !!!


Arkivbild

 

Av Stina - 28 augusti 2011 21:23

världens bästa, envisaste och matgladaste sto.

Bästa sättet att skritta av henne efter ex löshoppning är genom att hålla en morot framför näsan på henne.

Jisses vad bra det går att skritta då !


   

Av Stina - 28 augusti 2011 17:47

av ett stycke otroligt envis Billan som testade sin nya ryttare riktigt ordentligt =)


     

Av Stina - 28 augusti 2011 09:16

Är det nån som har missat Mullehästens blogg så tipsar jag glatt om den.

Jag skrattar så jag tjuter mellan varven åt deras äventyr =))


http://mullebloggen.wordpress.com/

Av Stina - 28 augusti 2011 08:57

här i veckan när jag satt med mitt kaffe på trappen utomhus innan jobbet hörde jag hur någon satt och smaskade glatt i närheten.

Tittade upp i trädet och fick se lilla ekorren som jag var tvungen att försöka få några bilder på.

Älskar ekorrar !


   

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards