It's my life

Alla inlägg under februari 2009

Av Stina - 21 februari 2009 10:32

Både Billan och jag lider av samma problem : lite för många "lokala avvikelser" när det gäller vår kroppsform.

Vi jobbar på detta tillsammans så idag tog vi en 30 minuters promenad.

För tillfället har jag lite mer motivation än Billan så jag fick i stort sett DRA runt en mycket tjurig häst i 30 minuter ! :)

Borde ju funka bättre än att gå med stavar ? Dra runt en 500 kg häst är ju lite mera sport liksom!


Vincent och jag tog vår första lilla ridstund utan ledare på stallplanen - och jag är så stolt så jag tror jag ska spricka över min duktiga kille.

Johan tog ett par kort med mobilen och när jag studerar dom så tror jag allt att jag ser en "lokal avvikelse" på honom också ;)



Av Stina - 19 februari 2009 07:41

Veterinär besök idag.

Årliga vaccinationer av Vincent och Billan och så var det meningen att Billan skulle få sin vargtand utdragen.

Förra året bad jag vet kolla hur det såg ut med vargtänderna på båda. Vincent hade 1 uppe och den andra på väg upp.

Billan hade 1 på vänster sida som satt lite knepigt och skulle kunna innebära att bettet hakade upp sig på den och låg snett i munnen.

Så den skulle bort idag var det tänkt.


Vet kände - tittade - kände och tittade lite till - nehej, hittade ingen tand.

På med munstegen - har jag världens coolaste häst förresten?  Det är väl inget att få munnen uppspärrad av en munstege - bara står lugnt och låter oss hållas !!

Och vet kände - tittade och kände igen - nehej! ingen tand.

Fram med vatten och spruta och spola rent i munnen - men inte tusan hittar hon någon tand !!

Det bara inte finns någon tand ! Inte kan hon hitta någon rest heller ( om hon slagit ut tanden) eller sår i munnen.

Mycket märkligt - men tanden har helt enkelt försvunnit!



Av Stina - 18 februari 2009 12:40

Murphys hästlagar.


1. Om du kollar släpet ordentligt, så kommer bilen att få nåt fel.

2. Det finns inget sånt som en steril stallkatt.

3. Ingen märker nånsin hur du rider, förrän du faller av.

4. Den häst som gör minst nytta och är minst användbar i ditt stall äter

mest, behöver nya skor var fjärde vecka och veterinär åtminstone en gång i

månaden.

5. En hästs olydighet står i direkt proportion till antalet personer som

ser på.

6. Sadlar du inte gillar blir aldrig förstörda, täcken du inte gillar kan inte

förstöras, hästar du inte gillar blir aldrig sålda och lever längre än du själv.

7. Klippmaskinsbett  blir slut enbart då när hästen är halvklippt.

Klippmaskinsmotorer ger upp enbart då när du enbart har hästens huvud kvar att klippa.

8. Om du funderar om du glömde att stänga av vattenkranen i stallet så

gjorde du det. Om du undrar om du band fast grinden till hagen, så gjorde

du det inte. Men åker du och kollar, ja då gjorde du det.

9. En häst är inte tillräckligt, två är för många.

10. Om du rör dig 50 meter från stallet i dina finkläder så blir du

smutsig.

11. Om en häst säljs för 5 000 €, då är det egentliga värdet inte mer än 3

000 €.

12. En okomplicerad häst kan förstöras med tillräckligt mycket skolning.

13. Man kan inte driva ett stall utan balband.

14. Hovkratsar emigrerar.

15. Vindstyrkan står i direkt proportion till hur bra din mössa är.

16. Det finns inget sånt som "den rätta fodergivan".

17. Om du ramlar av, så kommer du att falla precis på din senaste skada.

Av Stina - 18 februari 2009 09:08

Så har då jag oxå hittat Spotify , och än så länge gillar jag det skarpt.

Har väl inte hunnit utforska SÅ mycket - men nog har jag hittat alla låtar jag sökt efter plus att jag har hittat lite nytt örongodis!!

Så tummen upp för Spotify idag !



Av Stina - 16 februari 2009 17:52

Dagen idag har jag ägnat mig åt att ta hand om mina små älskade köksmaskiner.

Diskmaskinen är min ABSOLUT bästa vän och den tar jag extremt bra hand om !!!

Avkalkning oh rengöring av alla mina små hjälpare alltså.

Har även investerat i 2 nya nödvändiga kamrater : vattenkokare samt äggkokare .


I hästväg har det inköpts en ny lättviktsgrep till mig, barngrep till Becca samt saltsten och hållare till Mulle.

Becca har också trotsat kylan och ridit en sväng på Mulle.

Av Stina - 15 februari 2009 09:11

Har hittat världens sötaste sadel till Mulle :)

Vill ha !!!!


http://www.ridsportonline.se/product_info.php?cPath=28_85&products_id=579

Av Stina - 14 februari 2009 10:09

Av Stina - 11 februari 2009 11:16

Idag blir min lilla flodhäst 4 år ! Helt otroligt så fort tiden går!

Grattis stumpan ! *puss*

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards