It's my life

Alla inlägg under mars 2009

Av Stina - 21 mars 2009 13:23

Tömkörning för Vincents del - han var en mycket modig kille och vågade gå förbi en stor mördarplast som låg på lur i diket och väntade på ett tillfälle att attackera!


Billan däremot höll på att avlida på kuppen vid sitt möte med denna plast när vi red förbi lite senare - storasyster är en liten fegis !!! 



Av Stina - 20 mars 2009 07:06

Billan och jag var på plats i ridhuset kl 9 och fick ha det för oss själva.

Och faktiskt fick vi till det riktigt bra - och jag har ont i varenda muskel jag inte trodde fanns efter att ha försökt ändra om hur jag sitter till häst.

Har suttit och läst den perfekta boken för mig - "Balans till häst Ryttarens sits" av Susanne von Dietze.

En intressant bok som jag rekommenderar varmt !




Av Stina - 18 mars 2009 13:02

Sned ryttare - sned sadel - sned häst .

Ja där har vi mig och Billan.

Jag är sned som f-n och sitter och klurar på vad det är jag egentligen gör !!


Billan och jag har kommit igång med att rida ner till ridhuset en gång i veckan och börja jobba lite mer ordentligt och det är då jag har upptäckt mitt problem.

Första gången märkte jag att jag bara inte lyckades med att få Billan rakt - hon går snett mest hela tiden och allt kändes bara spänt och fel.

E som var med oss ner med Kiwa ser då att sadeln är sned - jag skjuter den åt höger.

Nästa gång i ridhuset samma sak - jag försöker tänka på att sitta rakt men lyckas inte få till det alls. Kände mig mest frustrerad och ber E att rida Billan - och se där. Inga snedheter där inte - hon går kanon och söker sig ner i fin form långa stunder med henne på ryggen.

Efter det ridpasset är jag ännu mer frustrerad - och förbannad på mig själv !

Så jag har suttit och klurat och försökt rätta till mig när vi ridit ute - och det känns bra när vi rider ut !


Så var det dags för ridhuset idag igen - kände mig döpeppad och koncentrerad på att få till det rakt. Resultatet : jag är snedare än någonsin !

Jag verkar vika mig i vä sida på nåt sätt - och hur jag än försökte ändra om mig själv så får jag bara inte till det !!

Så idag är jag helt vansinnig på mig själv !!

Kanske bäst att byta hobby till nåt som inte påverkas av hur sned och vind jag är - vad tror ni om guldfiskar ?

Av Stina - 17 mars 2009 12:54

Regn ... som öser ner ... och jag som bestämt mig för att rida båda hästarna. Suck - men har jag bestämt mig så har jag, så på med regnrocken och trotsa vädergudarna =)


Vincent skrittade jag utmed grusvägen ca 15 minuter med Johan gåeendes brevid ifall vi skulle träffa på trafik. Vet ju inte alls hur Vincent reagerar för trafik när jag sitter PÅ honom och jag tänkte vänta ett tag med att ta reda på det så jag tvingade med mig Johan ut =)


Billan och jag tog ett 40 minuters pass i regnet - inte så mycket trafik så det gick kanon. Hoppade av och stod stilla brevid när bilarna kom och då gick det bra iaf så jag kör så ett tag framöver tills jag vet var jag har den damen i trafiken.

Tänkte jag skulle överleva ett tag till ...

Av Stina - 15 mars 2009 19:49

Har tillbringat dagen vid symaskinen och lagat trasiga hästtäcken.

Vincent drar sönder Billans utetäcken - och Billan själv spränger alla gjordar och spännen på sina innetäcken.

Nu har jag sytt igen ett av hennes fleecetäcken vid fronten efter ett tips från E så man får trä täcket över huvudet för att få på det.

Jag ber på mina bara knän att det håller bättre nu - är SÅÅÅ trött på att hitta täckena nedtrampade i bädden med trasiga spännen på morgonen !


Kan oxå meddela den glada nyheten att dieten Billan är satt på börjar ge resultat och hon har tappat ett par av sina trivselkilon ! Hurra !

Av Stina - 1 mars 2009 20:27

Red ut på Billan idag - och ska vi iväg från stallet så är det trafikerad grusväg som gäller en bra bit innan vi når skogen.

Vi har ridit och promenerat denna väg hur många gånger som helst och mött diverse fordon vareviga gång.

Jag har dessutom tränat extra med Johan som trafik från alla håll och kanter. Våra hagar går oxå utmed vägen så man kan ju tycka att Billan skulle vara van vid trafik.

Och visst - bilar som smyger upp bakifrån är inga som helst problem. Bilar framifrån är inte heller några problem 9 av 10 gånger.

Och sen kommer gång nr 10 som idag.

Efter att vi har mött en 7-8 bilar så är helt plötsligt bilen därefter ett monster !! Billans strategi för att bekämpa monster är  att hoppa rätt i gapet på dom - kan någon förklara detta för mig ??

Borde man inte som flyktdjur försöka FLY ifrån faran och inte kasta sig PÅ den ??

 Billan kastar sig alltså helt om PÅ bilen - är ca 10 cm från att slå ner framhovarna på motorhuven och kastar sig sen framför den ???

Jag hade min skyddsängel med mig så bilen hann stanna, men hur jäkla nära var vi inte världens olycka ???

Och hur ska man bete sig för att träna bort detta ??

Alla bilar efter vår nästan döda upplevelse var lika livsfarliga och jag fick sitta av och leda hem hästkräket för att överleva den här dagen !

Behöver jag säga att hon är extremt billig idag ??


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards