It's my life

Alla inlägg under juli 2011

Av Stina - 31 juli 2011 22:36

eller läst om dom, de omtalade borstarna Magic Brush.

Det har skrivits om dom både här och där och prylnörd som jag är kunde jag inte låta bli utan var tvungen att shoppa och prova ;)


Mycket snabbt har det här blivit en absolut favorit i ryktlådan, jag tycker dom är helt  suveräna !

Dom är som en mjukare form av piggborste som är kanon att ta bort tex lera med.

Just nu används dom dagligen på alla hästar =)



Enda minuset är väl att dom bara säljs i 3 pack. Alla borstar är precis likadana förutom färgen, så det kan väl kännas lite B att behöva köpa ett 3 pack.

För min del som har ett gäng hästar där alla har egna ryktsaker gjorde det inte ett dugg däremot   


 


Av Stina - 31 juli 2011 18:31

har jag ju fått och helt glömt bort att visa underverken med allt som har varit senaste dagarna !

4 stycken svarta små skönheter blev det =)


       

Av Stina - 31 juli 2011 07:52

Saker och ting runt hästarna rullar på.

Ebba är attans tjurig nu och tycker nog att hennes boxvila borde vara klar, stackarn !

Hela sommaren inne på box, så grymt egentligen !

En gång om dagen går vi ut och betar gräs en stund precis vid stallet, lite mysigt att gå och filosofera vid hennes sida =)


Herr V har haft en mindre rolig mugg på 2 ben som jag har tampats med senaste tiden. Nu äntligen verkar det som om jag håller på att få bukt med det med hjälp av salicylsyrevaselin och Hibiscrub.

Såret efter sparken har läkt riktigt fint, men i förrgår märkte jag ökad värme och svullnad i benet och en liten tempökning.

Lite orolig för lymfangit så jag håller stenkoll på det och lägger spritomslag över natt så får vi se hur det utvecklas.


Arkivbild

 

Av Stina - 30 juli 2011 18:13

Av Stina - 29 juli 2011 06:24

Var lite smått stressad när vi kom hem igår.

Efter 4,5 timme i transport kan jag förstå det.

2 gånger under hemfärden fick jag göra häftiga inbromsningar pga andra bilister vilket säkert bidrog till den stressade hästen.

Folk är liksom inte riktigt kloka ibland. Inser man inte att man är helt dum i huvudet när man svänger ut framför bil + transport som kommer i 80 km/timme ?

Är det så viktigt att hinna före att man är villig att riskera vara orsaken till en riktig olycka ??


Fast hem kom vi, och Ebba rullade 4 ggr och lugnade sedan snabbt ner sig igen när hon insåg att vi var hemma.

Uppe på Ultuna gnäggade hon när hon såg att jag kom, jag tror lilla hästen var glad att se mig och ännu gladare att få åka därifrån =)


Hon ska nu stå på boxvila i 6 veckor och sedan ska det göras nytt ultraljud och ev röntgen.

Får kolla runt vilken klinik som kan göra det i hemtrakten, ÅB i Uppsala är liksom inget alternativ !!


Prognosen är god. Vill det sig väl och allt läker som det ska så kan hon bli fullt återställd.

En viss känslighet i knäleden kvarstår möjligen och det kommer att vara viktigt att hon har starka muskler som håller ihop och stödjer allt.

Allt beror som sagt på hur det läker, och nu får vi helt enkelt låta tiden ha sin gång.


Jag är bara så otroligt glad att hon är hemma igen och att hon har en chans att komma tillbaka fullt ut =)


 



Av Stina - 28 juli 2011 20:26

Efter lite mer än 8 timmars bilresa känner jag mig lite sliten.

Det gick kanonbra att åka själv, lite jobbigt var det när jag fick bromsproblem, men annars rullade det bara på.


Ebba imponerade på mig och några till när hon gick rakt på transporten och sedan snällt stod kvar så jag kan kunde gå runt och stänga om henne =)


Hon fortsätter att imponera min lilla prinsessa =)

Av Stina - 28 juli 2011 06:29

mot Ultuna.

Gubben ska först få ta och byta däck på min bil. Fick punka på vägen hem från stallet igår =(

Skönt att jag fick det nu visserligen och inte med hästsläpet på väg hem från Uppsala !


Innan jag far : lite frukost, fodring och utsläpp av hästar, sen är jag äntligen på väg !!!



Jag kommer snart Ebba !!!!


 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards