It's my life

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Stina - 5 juli 2011 21:32

min lilla olyckskorp har lyckats skada sig igen.

Jag fattar inte hur han gör det ?

Sårskador på benen var och varannan dag sedan den dag han stack ut mulen i den här världen *muttrar*


Nu har han lyckats med skrapsår på insidan av hasen bak. Stackars gubben fick följa med ikväll och hålla upp ett ben så jag fick möjlighet att rengöra ordentlig.

Han är inte alltid så medgörlig den unga herren när det gäller sårtvätt.


Ska ta och ringa ut veterinär imorgon till Ebba och hennes sår.

Det har varat lite smått sedan någon dag och nu ikväll var hon mer halt igen och hade en liten tempökning.

Behövs nog ngt som hjälper till att bekämpa infektionen skulle jag tro.


Det var dagens enkla hästrapport, finns inte sådär hemskt mycket att skriva om när alla går och loppar sig  =)


Arkivbild

 

Av Stina - 5 juli 2011 07:32

Nästan alla kartonger uppackade, lampor och gardiner på plats och det börjar likna ett hem igen.


Vi har beställt ett nytt större köksbord och ska åka in idag och köpa ett passande vitrinskåp, allt i ek och nya köksgardiner skulle behövas innan jag är nöjd med köket.

I förra huset hade vi fasta väggskåp i vardagsrum och kök till finglas och porslin och just nu står det i kartonger för det får inte plats nånstans i befintliga skåp.

Tur då att köket är så mkt större så vi kan få in ett vitrinskåp och äntligen ett större köksbord.

Gardinerna från förra huset är för korta på längden för nya fönstrena så det måste jag leta upp nya.

Dom gamla hänger uppe iaf så det finns ngt så länge tills jag hittar ngt jag vill ha.


Så lite sånt där småpyssel är det kvar, men det känns skönt att det stora i stort sett är klart.


Igår var vi inne i staden och handlade en massa småplock till oss, och ungdomarna fick följa med på en shoppingtur.

Den mycket höggravida dottern med pojkvän fick ju sin första egna lägenhet i fredags oxå så vi tog med dom in så dom fick handla sängkläder, handdukar och husgeråd dom behövde.

Mycket har dom haft tur och fått av familj och vänner och jag tror faktiskt dom har det mesta nu.

Dom skulle sätta sig och skriva en lista på saker som fattas så vi föräldrar vet vad vi ska hjälpas åt att införskaffa.


Känns konstigt att hon faktiskt flyttar hemifrån   

Min stora tjej som ska bli mamma vilken dag som helst, hon var ju bebis nyss - vart har dom åren tagit vägen ??


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards