It's my life

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Stina - 12 juli 2011 18:55

och håller både tummar och tår för Helena och hennes häst som har haft den mest osannolika otur man kan tänka sig !!


STOR KRAM till dig Helena !!!!!

Av Stina - 12 juli 2011 17:32

dök upp i stallet imorse med en rejäl huvudvärk ala migrän.

Hon trotsade skallebanken och följde med mig och Vincent ut på en skrittrunda i skogen på stallets trygga nordsvensk Nora.


 

Tyvärr hjälpte inte den medicinen idag utan hon fick åka hem och lägga sig sen med en dunkande migrän =(


Veterinären kom till en av stallets hästar, som jag delvis har ansvar för då ägaren är borta, för att kolla upp ett svullet framben.

Diagnosen löd ev gaffelbandsskada, ev klinik för att säkerhetställa vart felet är.

Fram tills dess zinkbandage och begränsad rörlighet.


Jag passade på att rådfråga om Ebba som jag oroat mig för.

Hon blir mer och mer halt för varje dag. Efter att hon nu några dagar fått gå i hage några timmar per dag har hältan ökat markant.

Jag släpper ut en lätt halt häst och tar in en i princip blockhalt häst.

Det kan då inte vara normalt efter så här lång tid ? Hon ska väl för tusan inte bli MER halt ju längre tiden går efter en sårskada ?


Vet som var ute idag är "min" hemma vet som först tog hand om Ebba efter skadan och remitterade oss till Strömsholm.

Hon vart oroad precis som jag och trodde inte på iden att det var ärrvävnaden som störde så mycket.

Hon tog sig tid att känna igenom henne och utbrast ett stort OJ !

Ebba har den senaste tiden tappat massor i vikt som jag skrev om imorse, men det är inte allt hon tappat efter närmare koll.

Hon har tappat enormt med muskler över höft och länd på den skadade sidan och veterinären blev orolig att hon har en höftskada som inte varit upptäckt.

Dom ska i normala fall inte kunna tappa så här mycket muskler på så kort tid ... och då speciellt inte bara på ena sidan.


Jag ringer klinik för att boka tid imorgon och börjar oroa mig igen, det ser inte så där jättebra ut om jag ska tro min veterinär ...

Ser ni den insjunkna vänstersidan med utstickande höftkam mot den runda högersidan ?

     


Av Stina - 12 juli 2011 07:39

innan hon skadade sig.

Sedan dess har hon tappat massor och är inte riktigt lika lik en boll längre :


 

Visserligen gjorde en del av kilona inte så mkt, men det har blivit lite väl mycket =(

Stackars tjejjen som får fortsätta tillbringa sitt sommarlov instängd i stallet !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards