It's my life

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Stina - 23 juli 2010 10:11

Longerad Billan imorse.

Jag måste se till att få tag i en ny tömkörningsgjord ... nu har jag shoppat så mkt så jag kan nog glömma en riktigt bra, funderar på att ta hem ngn billig ala Hööks så länge så jag åtminstone KAN tömköra igen.


Longeringen gick iaf riktigt bra, lite bus för att släppa loss lite energi till att börja med och sedan jobbade hon på bra.

Tränade galoppfattningar bla som gick över förväntan ... men hon behöver ett riktigt frisk tempo för att orka hålla galoppen även utan ryttare.

Nu krävde jag inte det mer än 1 gång per varv utan koncentrerade mig på just fattningarna.

Ändå ser man att hon har stärkts sig, hon orkar fatta direkt och rusar inte längre in i galoppen på samma sätt.


  


Så öppnade jag hagen till Mulle idag så han fick dubbelt så stor fålla att hålla till i.

Mycket uppskattat !

Av Stina - 23 juli 2010 07:33

David fick sin "nya" diagnos fastställd förra veckan :

ADHD, måttlig utvecklingsstörning samt autistiska drag.

Tyvärr fick vi veta att psykologen som varit vid vår sida i 10 år på habiliteringen nu går i pension, samt att David blir förflyttad från barnteamet till unga vuxna och vi fick träffa en av personalen ur det teamet.


I höst ska vi ha ett möte med det nya teamet och det känns sådär. Nya ansikten som inte vet ett dugg om vem David är och hur hans behov ser ut.

Vi hade redan i det här mötet diskussioner med "den nya " ang hur hon såg på vissa saker, så det gäller att stå på sig och vara lite besvärlig tror jag.

Inte direkt nåt att se fram emot precis   


Det är lite skrämmande det här med hans framtid och hur man ska ordna den på bästa sätt.

Det är frågan om han ska gå ett tionde grundskoleår eller särskolegymnasie ?

Dags att fundera på det här med God Man tills han fyller 18 och så småningom ett eget boende ...


Vissa saker ligger några år framåt men tankarna har redan börjat snurra hur man ska ordna det på bästa sätt för honom.

Han börjar bli stor min kille !


           




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards