It's my life

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Stina - 3 juli 2010 22:07

Vilket väder ... otroligt, och vilken tur att jag har semester !

Kan bara tänka mig hur varmt och skönt dom har det på jobbet just nu - fy !


Framåt kvällen gick vi och hämtade in hela gänget med hästar. Tanken var att jag, Becca och gubben ( ! ) skulle ta en ridtur i skogen.

Tyvärr märkte vi direkt vi hämtade Mulle i hagen att han var halt stackarn och tassade fram. Såg ut som om han inte visste vilket ben han skulle lägga tyngd på =(

Efter att ha fått in honom i stallet och kollat igenom hela honom så kom jag snart fram till att problemet sitter i hovarna. Hans problem med hålväggar igen =(

Började gräva ur dom ordentligt och fick fram några små, små stenar som kilat in sig och det gjorde riktigt ont när jag var där och styrde.

Tyckte så synd om honom och när jag väl var klar var han riktigt sur på mig ponnyskrutten.

Han får stå inne inatt och så ska jag kolla igenom hovarna igen imorgon bitti och se om jag fått ur alla och hur han rör sig då.


Gubben och jag gav oss iaf ut på en tur. Jag på Vincent och han på Billan i släp med säkerhetslina jag höll i *s*

Väl framme vid skogen kopplade jag loss dom och så fick dom traska på efter mig och herr V.

Billan visste självklart att hon hade övertaget helt och hållet och stannade till ett par ggr och bara vägrade röra sig framåt !

Jag fick vända om och schasa på henne för att det skulle hända nåt  *s*


Gubben klagade över ryggvärk, skavsår i rumpan och klämda kulor rätt så snart  men han kämpade på.

Jag tror att han tyckte det var rätt så kul ändå, men någon ryttare lär det nog inte bli av honom =)


    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards