It's my life

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Stina - 12 december 2011 15:56

återbesök avklarat, det har nu gått 6 månader sedan skadan.


Veterinären tyckte hon hade musklat sig fint, stor skillnad, och såg pigg och fräsch ut.

Ingen direkt hälta tyckte hon sig se, endast nåt avvikande steg då och då.


Vi bestämde oss för att inte ultraljuda/röntga idag utan ta det senare.

När vi var där för 2 månader sedan syntes det ju att ligamentet håller på och läker, frakturen såg likadan ut som vid upptäckten.

Det kan inte ha hänt så otroligt mycket på dessa 2 månader tyckte vet och det känns som lite bortkastade pengar att göra allt igen när hon ser så fin ut.

Beslutet var ju mitt förståss och jag köpte det veterinären sa.

Vi återkommer till våren, innan det är dags för ev inridning för att se om hon är frisk och ok nog för det.


Det viktigaste nu var att se till att hon inte halkar under vintern, ska ta upp diskussionen - efter förslag från veterinären - med min hovis om vi kanske tom ska sko så jag kan brodda henne ?

Jag kunde börja promenera henne utöver hagvistelsen och sakta/försiktigt börja stretcha och ta ut rörligheten i knäskålen i den mån Ebba tillåter.

Känns lite smått otäckt att vara där och "dra", men tar jag det försiktigt så ska det väl bli bra ...


Så ja, det går framåt - sakta men säkert =)

Ebba blev bjuden på mumsigt godis i en hink av veterinären medans vi pratade.

Vet tyckte hon hade växt, och mest på mitten *s*

Ärligt talat ser hon ut som om hon svalt en badboll om man tittar på henne framifrån !

Så lite försynt påpekade vet att det kanske var dags att tänka lite på magomfånget och då, ja då slutade Ebba att äta !!

Hon varken åt upp godiset eller tog morötterna jag hade med mig vid lastning eller hemma i stallet   

Tala om att bli stött liksom !!


 



Av Stina - 12 december 2011 06:34

gjorde ett inlägg om gummistövlar och problemet med att dom aldrig håller utan går sönder hela tiden.

Gladeligen kan jag konstatera att de LaCrosse stövlar jag köpte då för 2 år sedan fortfarande håller, och det är helt klart rekord !!

Dessutom är dom så sköna att gå i att jag även köpt ett par i jodphursmodell som jag glatt tar på mig mellan varven =)


 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards