It's my life

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Stina - 1 november 2011 21:08

med jobbet idag.

Åkte hemifrån strax före 7 och kom hem strax efter 17.

Bytte om lite snabbt och for till stallet och har precis kommit hem därifrån, det där med dötid är inget jag känner till ;)

Lersanerade Mulle och lilla Ebba och det tog sin lilla tid ...jisses vad dom lyckats !!

Mätte lilla fröken som jag fick till 145 cm, precis lika liten som i april =)

Fast det är kanske inte så konstigt om hon inte växt nåt alls med tanke på skadan som kroppen antagligen prioriterat .


Märkte när jag kom till stallet att Nellie stod och hängde i hörnet på boxen, sov antog jag.

Lite senare började hon bli orolig. Skrapade, rullade sig och sparkade mot magen.

Aha, lite kolikkänning gissade jag på och började promenera henne.

Glömde telefonen i all hast så sökte matte Sarah när vi kom tillbaka till stallet igen.

Gick ut igen för mer motion medans vi väntade, hon fick trava på lite lugnt en längre stund och så plötsligt händer det !

2 bajsar precis efter varandra, hårdare än normalt.

Så när matte väl anlände var Nellie lugn och visade inga tecken på att ha ont längre.

Matte studerade henne noga ett braaaaa tag, promenerade en sväng till och Nellie var sitt vanliga jag igen.

Skönt !!!!

Jag ska åka och titta till henne några ggr inatt för säkerhets skull och matte anländer tidigt imorgonbitti.

Jag har närmare till stallet och lite lättare att åka emellan än vad matte har, och så är jag ändå kompledig imorgon så jag kan sova på morgonen =)


Arkivbild Nellie

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards