It's my life

Alla inlägg under november 2011

Av Stina - 27 november 2011 22:01

till Patrik Kittel och Tinne som god tvåa.

Är inte det fantastiskt så säg ?


Hann med att se Patriks ritt på jobbet och vart så glad för hans skull när segern var hans.

Vilken känsla det måste vara !

Bäst jag sätter igång och hårdtränar med herr V ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 27 november 2011 07:30

Stalltjejjerna bjuder jag på glögg och pepparkakor idag, och själv befinner jag mig på jobbet från kl 12 till 21.

Blir alltså bara stalljobb nu på morgonen och hästarna får ledigt från allt vad motion heter.


Har varit en intensiv vecka med 6 dagars arbete och nu börjar jag se fram emot 2 dagars ledighet så jag hinner lite av allt som behöver göras.

Imorgon är det KB träning igen och det ser jag fram emot i vanlig ordning.

Undrar om jag kan få med mig gubben att fota lite ?? Får flirta lite med honom ( eller funkar det bättre med hot ? ) ;)


Ha nu en riktigt mysig söndag allihopa !


Arkivbild

 

Av Stina - 23 november 2011 21:43

och tala om vilken otroligt fin häst jag har   

Herr V gjorde det igen, överraskade mig med ett sådant kanontömkörningspass att jag undrade om det verkligen var rätt häst jag hade tagit från stallet   

Tempo och takt bara satt där idag och vilken elastisk trav han fick ur sig - mumma !!!


Arkivbild

 


Men sen var jag säker på att jag fick tag i rätt häst för nästa tömkörningspass.

40 minuter för att få hästen att flytta åt sidan ... då hade jag knäckt flytt åt höger ...


Arkivbild

 




Av Stina - 22 november 2011 21:24

med adventsbelysningen kring stalldörren idag, fast den hålls inte tänd förrens i helgen då =)


 

Av Stina - 21 november 2011 21:25

så minns jag när Vincent var nykastrerad och hade svansfläta.

Dagen efter, tror jag det var, såg jag i hans box att det var blodstänk i hela boxen och väldigt högt upp på väggarna.

Kliade mig i huvudet innan jag såg att han piskade sig själv mellan benen med svansflätan.

Han hoppade högt av smärta för varje pisk men förstod inte själv att det var han som gjorde det stackarn.

Jag fick binda upp svansen helt LÄNGE för att han skulle låta bli att piska sig själv och ha upp såren igen.

Ibland hade han fått ur uppbindningen och lyckats piska, och jag tror det var mkt därför han han fick infektion i såren senare ...


Kastreringen ja.

Han fick större dos knockout medel än den dubbelt så stora fjordingen som kastrerades samtidigt och ÄNDÅ höll han på och "bråka" så pass att vi fick ha extra säkerhetslina runt bakbenet så han inte kunde sparka veterinären.

Veterinären muttrade att jag nog skulle behöva den givna dosen lugnande vid inridningen av denna häst.

Jisses så rätt hon hade ;)


Arkivbild

    

Av Stina - 21 november 2011 19:51

Hittade en 7 sidor lång diskussion på Buke om bensnören på täcken.

Hur fäster man :

 fäster i samma sida ?
 fäster i samma sida men krokar i snörena i varandra ?
 fäster i motsatt sida, dvs korsar dem ?


Hur gör ni och är det viktigt för er hur bensnörena sitter ?


Sedan kan man oxå diskutera om det är farligt eller ej att ha hästens svans flätat i hagen.

Några åsikter om det ?


Arkivbild

       

Av Stina - 21 november 2011 19:07

beundrar jag oerhört.

Dom inspirerar mig och får mig att inse att "ingenting" är omöjligt, ibland tar det bara lite längre tid och får kanske göras på lite annorlunda sätt !


http://www.hippson.se/artikelarkivet/lifestyle/ridningen-ar-vagen-tillbaka-for-felicia.htm

Av Stina - 20 november 2011 21:20

Regn, lera och grått hela dagen.

Stallmöte.

Vincent är stel, på gränsen till halt på ena bak fast jag inte hittar några skador, svullnader eller värmeökningar.

Intag i leran med hantering av dyngsura, genomleriga och TUNGA täcken som lämnade mig täckt från topp till tå i våt lera =(

Ingen ridlust alls så Billan fick stå.

Ont i nacken som gått ner och nu värker hela vägen ner i höften på vänster sida. Gör ont för varje stag jag tar.

Huvudvärk, yrsel, illamående och skiftande frossa och värmeslag.


Det bästa med den här dagen är att den snart är slut så jag får lägga mig och vakna upp till en ny dag imorgon !


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards