It's my life

Alla inlägg under maj 2011

Av Stina - 8 maj 2011 18:18

på herr V idag.

Han kändes matt, slö och helt ur gängorna så vi skrittjobbade i 20 minuter och sen la jag ner.

Han fick stå med BoT täcket och äta lunch och imorgon blir det vilodag så hoppas jag han känns som vanligt igen därefter.


Arkivbild

 

Av Stina - 7 maj 2011 19:09

i drygt en timme med lite klättring blev det för herr V idag ihop med Natalie och Billan och en stallkompis till i det sköna vädret.


 

Tack vare Helena som skickade mig en länk ang min allra första ponny, Koppartoprs Licco har jag fått lite kontakt med tjejjen som har honom nu.

Hon har haft honom i 15 år, han fyllde 30 år iår och går som glad pensionär ihop med hennes andra hästar.

Tänk att båda mina gamla ponnies blev/är så gamla och fick det så bra.

Känns jättebra och kul att ha fått veta=))

Fick några bilder och ett trevligt mail. Tack Emelie !!!!


 



Av Stina - 6 maj 2011 07:20

fortsätter att växa i sin lilla boning, dottern har gått in i åttonde månaden och de unga blivande föräldrarna har förlovat sig.

Grattis i efterskott =))


     

Av Stina - 5 maj 2011 23:08

idag för Ebba och Vincent.


Ebba glänste som vanligt och visade upp sina färdigheter geonom att hoppa ur paddocken ! Hon kan hoppa, ja ....


Herr V var mera med den här gången, använde en bättre teknik och var inte lika antibommar som han varit sista tiden.


         

Av Stina - 5 maj 2011 07:19

som gjorde mig så glad och som berättade hur det gått för Koppartorps Mint, en av mina gamla ponnies.


Tack Ida för att du berättade !!


"Hej!
Jag hamnade på din blogg av em händelse då jag sökte på "Koppartorps Mint". En häst som jag köpte av min kusin när jag var 8 år och han 18. Denna envisa gamla häst, som var bra mycket yngre i både sinne och kropp än sina 18 år, satte jag då igång och tävlade dressyr upp till FEI, tävlandes för Vikbolandets ryttarförening. Tillsammans vann vi division 1 i lag, Distriktsmästerskapen ett år (höga placeringar andra år) och var endast 1 poäng från att kvala till SM. Mer än hälften av alla rosetter som prydde mitt flickrum var blågula. :) När han var 24 pensionerade vi honom från tävling och han fick leva ett lyckligt liv hemma på gården i Norrköping tills han blev 30 år gammal.
Hälsningar
Ida Lindahl "

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards