It's my life

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Stina - 25 september 2010 21:12

på torsdag kommer Anneli igen och rider med mig !   tjoho !


Tog in hästarna nyss och tog Ebba, Billan och Vincent samtidigt iförd pannlampa (och reflexväst).

Vincent , min älskade lilla nervboll, blev rädd för nåt och springer på mig bakifrån och ger mig en knuff så jag tappar pannlampan samt taget om honom och Billan.

Det blev svart kan vi säga !

Trots att jag tappat dom och dom vet om det stannar dom vid sidan av mig, följer med lösa när jag hämtar pannlampan och så var det bara att ta dom igen och fortsätta in mot stallet =))


Jag har världens bästa hästar, så det så !


  






Av Stina - 25 september 2010 14:37

saknar jag nån att rida med ... mycket !


Jag har ju precis blivit själv i stallet, vilket jag inte har ett dugg emot. Jag får sköta mig själv och bestämma hur allt ska vara =)

Och jag är HELLRE själv än delar stall med någon jag inte riktigt passar ihop med, absolut.

Fast jag skulle vilja ha någon att rida med och umgås med ibland ... någon som jag gillar att umgås med. Idag vill jag det och då känner jag mig ensam *snyft*


På så vis skulle det vara bra att stå inackorderad i ett större stall, det finns oftast nån att rida och prata med och är det nån man inte gillar så kan man ta det, det finns ju andra !


Idag består mitt liv att jobb - barn/hem och så stallet så det BLIR ensamt ibland.

Jag saknar nån att hitta på roliga saker med ... fast, jag lyckas ju aldrig komma ifrån iaf och KUNNA göra nåt så det kanske kan kvitta.


På jobbet har dom hittat på nåt kul nu i november ... ut och äta och bada bubbel. Skitkul ... kan jag följa med. Nej =(

Alla på jobbet åker till Stockholm nu vid 2 tillfällen ... kan jag följa med. Nej !

Sist vi gick ut och åt med jobbet kom jag faktiskt med ... fast jag hade fått huvudet insparkat av Vincent på fm så jag kunde inte riktigt njuta av det.

Det hade jag för ont i skallen för =(

Och klä upp sig liite för att äta ute var inget kul när jag hade värsta förbandet vid tinningen och halva ansiktet var blått och svullet *s*


Men iaf, just därför skulle jag vilja ha en stallkamrat  ... då kan jag förena min hobby/livsstil med ett socialt umgänge som fyller på energinivåerna !

Jag har funderat på medryttare ... men hitta nån jag gillar som rider på ett sätt jag kan acceptera på MIN häst, det vet jag inte ens om jag orkar leta efter ... evighetsjobb tror jag !


Nää, jag får nog fortsätta att känna mig ensam av och till. Jag antar att min tid kommer vartefter =)

Av Stina - 25 september 2010 10:18

Tog med mig Ebba på en halvtimmes promenad iförd sadel och träns.


  


Vi gick och strosade och tittade på allt och inget och hon skötte sig som vanligt med bravur !


  


Därefter klädde jag på Billan lite utrustning för en ridtur.

Jag hade tänkt mig att strosa runt med henne oxå och bara stressa ner, men jag blev så sugen på jobba  så vi övergick i en lite mer kravfylld tur.

Hon var fantastiskt fin och med på noterna och jag mådde bara sååå bra när vi kom tillbaka till stallet.

Tänk vad lite tid med hästarna och ett bra ridpass kan göra för humöret !


  


  

Av Stina - 25 september 2010 06:46

En bra början på dagen, fodra hungriga hästar =)


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards