It's my life

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina - 18 mars 2011 06:22

Vi har haft internet problem länge.

Modemet tappar kontakten med stationen med jämna mellanrum, allt ifrån några sekunder upp till ngn minut , och man får sitta och vänta ut den tills den får kontakt igen.

Hur irriterande är inte det när en vanlig koll på ngn sida tar en halv evighet !!??

Sånt här kan reta mig till vansinne, det SKA bara funka !!!


Igår var det rent hemsk, det gick att surfa några sekunder och sedan la det av.

Vi provade annat modem = ingen bättring.


Nu var vi lite trötta på det så gubben ringde Telia och efter en EVIGHET i telekö kommer han fram och dom gör ngn slags sökning.

Vi fick dra ur alla modem, telekopplingar osv och så sökte dom och ringde upp oss på mobilen.

Svaret av sökningen var att trådarna är av ???

Va liksom ? Dom undrade hur tusan vi kunde ringa och använda telefonen - man kan liksom inte det när trådarna är av *S*


Tänker man efter så med facit i hand så har det inte funkat dåligt - det har funkat kanon med tanke på att det inte skulle ha funkat alls ...

Dom skickar ut teletekniker iaf för att titta på det, mycket konstigt ska man vara med om !!!

Av Stina - 17 mars 2011 19:14

på Becca's skola,

Det hela inleddes med 45 minuters konsert där klasserna F-3 sjöng ihop med Östgöta Brasskvintett.


Sedan kaffe och kaka och därefter en rundvandring i barnens klassrum där man kunde hitta lite olika utställningar.

Jag såg bla barnens tolkningar av Claude Monet's målning "Näckrosor", här i Beccas form :


  


Samt att jag fick lära mig vad en Haikudikt är.

Vet ni ?


Det är en dikt som är uppdelad i tre delar. Nämligen tre rader med 5, 7 och 5 stavelser ... om jag minns rätt =)

Här har ni Becca's Haikudikt :


  


Av Stina - 17 mars 2011 15:54

transporten alltså.

Men man kan ju se saken på olika sätt och jag väljer att se det som att det är BRA att få den kollad och få veta vad som brister.

Vad gäller min transport så behöver bromsarna justeras, påskjutsreserv kort, vilket innebär att påskjutet går i bottenläge när man bromsar in nu.

Besiktningsmannen sa att det var ett gränsläge, det var inte helt galet men tillräckligt för att det ska behöva ordnas.

Sedan, det jag är mest glad över att dom hittade, var att på högersidan satt axeln bara fast med 1 bult !! 1 av bultarna var helt enkelt borta och i värsta fall ---- ja, tappa en axel är inte att rekommendera när man kör häst liksom !!!


  


Så, nu står den på reparation och jag hoppas den blir klar snart så jag kan ombesikta och ta den i bruk igen.


Vi stannade även till på Granngården och handlade foder samt en ny stalltröja till Becca, jättemysig, och sedan Mekonomen där det shoppades motorolja och oljefilter till min Volvo.

Den kommer att bli så glad så över att få lite omsorg =)


  


Om en halvtimme ska vi bege oss till Becca's skola där det är kulturkväll under ett par timmars tid, sedan insläpp av hästar och så tror jag inte jag har mer inbokat för den här dagen ...





Av Stina - 17 mars 2011 06:27

påbörjade jag klickerträning med Ebba.

Med 20 morotsslantar i fickan körde vi igång.

Mulen på spöet jag höll i gav klick och godis.

Höll godiset nära bringan så hon fick ta ett steg bakåt för att nå det. Lika bra att börja direkt med att man får godiset om man håller sig på sin kant.

Tiggande och nafsiga hästar vill jag inte ha.


Efter 10 klick verkade hon inse att det var det där med mulen på spöt som gav belöning så hon petade till det direkt jag höll upp, och till de sista 5 godisarna backade hon självmant efter klicket och väntade på sitt godis.

Låter väl som en bra början ? Det kändes så iaf =)


Billan och jag följde sedan med på en liten skrittur med hästen i stallet som är under igångsättning efter skada.

Billan var superpigg och hade nog gärna sett att vi red längre och i lite snabbare fart men det fick räcka för mig och min rygg denna dag.


Idag vid 10 tiden håller ni väl tummarna för oss - besiktning av transport ska ske idag och det vore väl skönt om den gick rakt igenom !!


Ebba okt 10

  

Av Stina - 16 mars 2011 07:09

Sovmorgon till 6.30 - känner mig skapligt på G idag efter intag av Ipren och nässpray.

Börjar inte jobba förrens kl 16 idag så tänkte hinna med en hel massa timmar i stallet =)


Kan förresten meddela för alla jätteintresserade ;) att jag gått ner ytterligare 1.1 kg de senaste 2 veckorna.

Liite mindre mat och liite mer motion när ryggen tillåter har varit konceptet.

På nåt vis är det enklare att röra mer på sig nu när det är varmare och ljusare ute, och faktiskt lättare att låta bli att stoppa i sig en massa på kvällarna.

Så 2,3 kg mindre bär jag runt på nu ... jag är på gång   


Mulle sept 2010

     

Av Stina - 15 mars 2011 18:28

där vi bla pratade om att förlänga utevistelsen för hästarna.

Jag som är van att ha dom ute till framåt 21 tycker vi tar in dom precis hur tidigt som helst ( kl16 -17 ) och ville gärna försöka få med dom andra om att ha dom ute längre.

Vi kom fram till att vi tar in tidigast 17.30 och senast 19.


Vi utökar lunchhöt så dom inte behöver gå hungriga och senarelägger den en timme.

Känns skönt - jag får ångest att ta in dom när solen fortfarande är uppe !!!


Idag jobbade jag till 12, åkte och lunchfodrade och fixade vatten i hagarna och for sedan hem till sängen där jag däckade en timme.

Något piggare for Becca och jag sedan till stallet och red ut en halvtimma på Billan och Mulle längs grusvägen.

Både Billan och Mulle fick galoppera en bit och jisses vilken fart det blev på dom =)

Becca satt och höll sig i ordentligt, både rädd och förtjust på samma gång.

Mysigt !!!


Vid intag märkte en av tjejjerna att herr V inte gick riktigt rent så jag tog ut och gick en sväng med honom för att kolla.

Han markerar bak - ser stel ut - ingen direkt hälta men oren.

Hittade ingen värmeökning, svullnad eller sår så jag gissar på att han sträckt sig i hagen. Mycket is är det kvar att halka i och han är ju känd för att kunna springa runt som en tok.

Fortsättning följer ...


Bild från mars 2010

  

Av Stina - 15 mars 2011 05:53

klimakteriet iaf *s*

2 av mina arbetskompisar mår exakt lika skumt : huvudvärk, öm i nacken, varm och kall om vartannat mm

Senaste dagarna har jag haft värk i ansiktet, bakom ögonen och kindbenen och det känns som om ett öga skulle vilja ploppa ut nästan.

Äckligt !


Gick och la mig kl 21 igår och somnade som en stock, vaknade med feber.

Ska man gissa på en bihåleinflammation som smugit sig på kanske ?


Jobbar bara 7-12 idag som tur är, tänkte försöka hanka mig igenom dagen , har varit tillräckligt mkt borta från jobbet.

Försöka ringa VC på fm kanske och se om dom har tid med mig ?



Nytagen bild på Signes lilla boning. Nu lever "hon" rövare där inne och sparkar för fullt =)

  


Av Stina - 13 mars 2011 19:03

Den ena föddes med ett öga öppet ... har ni varit med om det någon gång ?

Lite orolig att det är nåt galet med den ... tiden får väl utvisa antar jag.


              

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards