It's my life

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Stina - 11 mars 2011 20:43

Kommer att få in en häst till i stallet from 1 juni så då har jag en häst för mycket ... så det kan bli !

Fick ett telesamtal från några bekanta som hört att jag tagit över stallet och dom ville flytta in så fort jag kunde ta emot =)


Dessutom fick jag en till förfrågan om stallplats under kvällen ... jag har då inga problem att fylla upp mina platser iaf.

Kul =)



Av Stina - 11 mars 2011 19:16

På rasten åkte jag till stallet: fodrade lunch, mockade en box och gjorde hö.

Väl tillbaka på jobbet släppte jag iväg arbetskamrat H på rast och var så ensam på avdelningen.

10 minuter senare ringer Schenker och säger att dom står vid stallet och ska leverera hindermaterial och behöver avlastningshjälp !

Försökte få tag i gubben - nehej.

Ringde H för att kolla om hon satt i personalrummet och kunde tänka sig att komma tillbaka och senarelägga sin rast.

Hon hade gått hem.


Nu är H en väldigt, väldigt snäll arbetskamrat så hon vände om och kom tillbaka. Jag mötte henne något stressad  i omklädningsrummet och lämnade över larmtelefon och sprang mot bilen.

Bilnycklar !!! Fasen, kvar på avd !

Springer tillbaka och möter H på väg upp som lämnar över sina bilnycklar och jag kastar mig iväg i hennes bil.


Hjälper killen att lasta av en massa tunga hindermaterial - mitt i värsta leran iförd mockaskor.

Dom lär nog aldrig bli sig lika igen !

Återvände med blixtens hastighet till jobbet lerig från topp till tå, med en bruten nagel och blödande finger ...


Jobbar till 16. Hem och fick i mig lite mat som gubben lagat och sen till stallet för mockning och intag.

10 över 6 hämtar jag ungdomarna vid bussen, kör hem dom, och återvänder till stallet där jag mockar några kärror skit ur hagen och gör klart det sista.


Nu är jag slut *s* och sitter bara och väntar på att jag ska få krypa i säng igen.

Jag behöver fler timmar på dygnet. Någon ??


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards