It's my life

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina - 8 mars 2011 19:16

for jag i stort sett direkt till stallet och så red Becca och jag ut i den underbara vädret som varit idag !

Vilken energikick !


Herr V såg monster både här och där, men faktiskt kände jag mig ändå trygg där på ryggen där jag satt i den "nya" dressyrsadeln.

Helt klart ett lyft !!

Mulle var på ett strålande piggt humör och slog självmant om till en galopp där bakom herr V och mig, och Becca strålade som en sol !

Han verkar definitivt trivas med sina boots - nåt sånt har väl aldrig hänt förut !!


      

Av Stina - 7 mars 2011 18:39

idag.

Såg till att Becca kom till skolan, släppte ut hästar.

Hem och byta kläder och åka in till staden och sonens korttidsboende för PUP uppföljning.

Till Granngården och handla morötter och div stängselmaterial.

Käka lunch på McDonalds.

Tanka och tvätta bil.


Hem och vila en stund.


Till stallet och vänta in veterinär för vaccination och göra stallsysslor.

En av mina gulliga stalltjejjer hade mockat mina boxar så det sparade lite tid.

Tack =))

Becca red ut på Mulle ihop med M och Nora.

Sedan handla på ICA och hämta ungdomar vid busshållplatsen 10 över 6.

Nu är jag hemma, lagom trött och med en dunkande huvudvärk.


Färdtjänst lyckades strula till det idag igen. Frita ringde och meddelade att ingen taxi dykt upp och fått till svar när dom ringde att ingen resa var beställd.

Grejjen är att det är stående resor som följer skolterminen, dvs skolskjuts, som bara har varit samma tider och samma dagar i 3 år nu.

När vi ringde färdtjänst för att försöka rätta till det hela och beställa ny taxi så sonen kommer hem så vill dom inte godkänna vår adress.

"Jag måste ha en giltig adress" ... ok, vi bor på den adressen och har gjort så i 6 år. Sonen åker till den adressen varje vecka ... jag vill allt påstå att den ÄR så giltig som en adress kan bli !!

Jag blir TOKIG !!!! på dom !!!!


Födelsedagshästen sommaren 2010

  



Av Stina - 7 mars 2011 07:40

hindermaterial till stallet .


http://www.nordpost.se/Shop/infovisaframeset.asp?artnr=1163560&Ggart=1163560


Hoppas på snabb leverans och isfri paddock !!

Av Stina - 7 mars 2011 06:54

idag stämmer jag upp i skönsång och laddar med extra morötter för att fira min lilla nyblivna 2 åring .

Grattis Ebba !!


    

    

Av Stina - 6 mars 2011 12:37

på jobbet idag, första halvan avklarad !

Stannade förbi stallet på vägen hem, gjorde kraftfoder och fodrade lunch.

Min snälla gubbe har packat höpåsar och mockat - visst är han väl guld ??!!


Ska ta och lägga mig en timme, har en molande huvudvärk som inte riktigt vill släppa.

Hoppas på att en Ipren och en stunds avslappning motar iväg eländet så jag är fit for fight inför del 2 av arbetspasset.


Ha en underbar söndag allihopa, här är vädret alldeles fantastiskt skönt  !!!


Arkivbild

  

Av Stina - 5 mars 2011 21:43

att jag precis fått mig en medryttare till herr V ...  


Skänker en tanke till en väldigt god vän som haft en jobbig dag.

Jag tänker på dig och håller tummarna att allt går som det ska imorgon och ni får ett positivt besked !!

Bamsekramar, du vet vem du är !!


Arkivbild

  

Av Stina - 5 mars 2011 17:57

jag börjar nästan vänja mig vid dom =)


Mulles boots kom igår så Becca och jag tog ut dom på ICA idag och så vart det en provtur på fm.

Jag valde tillslut att köpa ett par Cavallo Simple Boot och valde till en dämpande sula att lägga i.

Bootsen såg ut att sitta bra och Mulle verkade tycka dom var ok.

Det blev en liten provsväng i paddocken, skritt och trav, och dom satt kvar där dom skulle.


    


Vid lunch kom Natalie, och ihop med henne och Billan samt M och Nora red vi ut och var borta lite mer än en timme.

Herr V var precis hur duktig som helst !!!

Öronen och ögonen gick som propellrar för att hinna kolla in allt otäckt, men han höll sig på backen hela tiden.

Bara några småskutt när det vart lite extra otäckt - världens bästa Vincent helt enkelt !!

Gelpadden jag köpt var riktigt skön att sitta på, hoppas den hjälper mot den bråkiga ryggen nu så jag kan komma igång och rida mer intensivt och regelbundet !


Gubben åkte sen in till staden och köpte med sig kinamat hem.

Ohh, så gott !! Varför äter vi det så sällan ??

Nu har jag en slapp lördagkväll framför mig ... kan det bli bättre ?

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards