It's my life

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina - 23 mars 2011 12:23

kommit hem från 4 sköna timmar i stallet, och nu snart ska det bära iväg mot jobbet.


Billan och jag tog ett dressyrpass i paddocken - vet ni hur mkt jag gillar min paddock förresten ? ;)

Hon gick verkligen kanon och det blev 30 härliga dressyrminutrar på denna underbara häst !

Nu känns det som om ryggen har gått av - men lite får man tåla om man ska ha häst !


Ebba blev ompysslad och vi fortsatte med klickerträningen, samma som sist - mule på spö ger klick och godis.

Lite kom hon ihåg från sist för det tog bara några enstaka klick innan hon var helt med på noterna den här gången.


Idag var jag dessutom smart och tog med mig några mackor till stallet. Jag äter ju aldrig frukost så fram på fm blir jag alltid så trött och hängig - och hungrig.

Idag lyckades jag hålla energinivåerna uppe, det tar sig  =)


 


Av Stina - 23 mars 2011 05:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 22 mars 2011 19:26

var det i paddocken på em då Becca red Mulle, Natalie jobbade med Billan från marken och jag tömkörde herr V samtidigt.


Vi fick till ett av de bästa tömkörningspassen någonsin !! och då var det 2 hästar till på banan samtidigt    *får till en tjusig glädjedans vid datorn*


Arkivbild

 

Av Stina - 22 mars 2011 18:40

Vi har fått låna en turbo av stallägaren att sladda ridbanan med vid behov, nu gäller det bara att lära sig att köra =)


     

Av Stina - 22 mars 2011 06:16

jag den starka blåst som var igår och som verkar hålla i sig idag igen, MEN den tar väldigt på snön och isen !

Paddocken är i princip isfri idag - hur glad blir man inte av en sån sak !!!


När snön/isen nu försvunnit så har all skit folk inte mockat efter sig kommit fram, och det var inte någon enstaka hög som låg kvar ... en hel kärra fick jag upp när jag gick igår .

Det där är ett bra sätt att reta mig på, jag vet inte vad det är med efterlämnade bajshögar men dom får mig att se rött.


Gick även och plockade skräp som låg överallt, gamla platsbyttor, ensilageplast mm.

Efter att vi flyttade in till stallet så dröjde det ju bara ett fåtal dagar innan det började snöa och sedan dess har det ju konstant varit snö och is så vi har inte hunnit kolla upp och plocka undan ute ordentligt.

Kommer att bli ett antal resor till returpunkten nu när allt kommer fram.

Vårstädning helt enkelt =)


Igår fick vi dessutom klart vägen bakom/runt stallet så nu kan vi gå där med hästarna istället för att gå på vägen vid in/uttag.

Så SKÖNT !!!

Stallägaren gjorde iordning bakvägen när han renoverade stallet men den användes aldrig av tidigare hyresgäster, nu var det lite knaggligt och ojämnt så jag skickade en stilla förfrågan om det skulle vara möjligt att få lite mer grus där.

"Det fixar jag " får jag till svar - jag har världens bästa stallägare helt enkelt !!


Herr V och Ebba igår, kollar in Billan när hon jobbar på ridbanan.

 

Av Stina - 21 mars 2011 20:27

vara fina oxå, prinsessan och bästaste medryttaren !!!

Ps ... kolla in Billans tunga på bild 2 ;)


       

Av Stina - 21 mars 2011 20:20

textraderna Natalie lagt in på sin blogg som hon tyckte stämde bra på herr V och mig ... fick mig att fälla en tår ... bättre kan det inte sägas !



http://natalierongvall.bloggplatsen.se/2011/03/21/4911584-varldens-finaste-ni/

Av Stina - 21 mars 2011 20:15

Och jag tänker då INTE gå där !!!

Billan och Natalie =)


         

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards