Vi har haft internet problem länge.
Modemet tappar kontakten med stationen med jämna mellanrum, allt ifrån några sekunder upp till ngn minut , och man får sitta och vänta ut den tills den får kontakt igen.
Hur irriterande är inte det när en vanlig koll på ngn sida tar en halv evighet !!??
Sånt här kan reta mig till vansinne, det SKA bara funka !!!
Igår var det rent hemsk, det gick att surfa några sekunder och sedan la det av.
Vi provade annat modem = ingen bättring.
Nu var vi lite trötta på det så gubben ringde Telia och efter en EVIGHET i telekö kommer han fram och dom gör ngn slags sökning.
Vi fick dra ur alla modem, telekopplingar osv och så sökte dom och ringde upp oss på mobilen.
Svaret av sökningen var att trådarna är av ???
Va liksom ? Dom undrade hur tusan vi kunde ringa och använda telefonen - man kan liksom inte det när trådarna är av *S*
Tänker man efter så med facit i hand så har det inte funkat dåligt - det har funkat kanon med tanke på att det inte skulle ha funkat alls ...
Dom skickar ut teletekniker iaf för att titta på det, mycket konstigt ska man vara med om !!!
Stina
18 mars 2011 13:04
Helst innan jag blir totalt galen !
ylle
18 mars 2011 08:27
Dissar Telia totalt, mest för att man aldrig kan få direktkontakt med någon support, man får sitta timmar i kö och trycka på olika knappar... bah! Hyllar istället Glocalnet, ringer man supporten där kommer man fram efter max en minut, får alltid tala med vänliga och kunniga tekniker. Hurra för dem!!!!!
http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se
Stina
18 mars 2011 13:05
Bindningstid till dec iår - kanske man skulle kolla annan leverantör ??
Byte nyss från Telia Digital Tv till Viasat - NU funkar ÄNTLIGEN TV'n som den ska !!!
Stina
18 mars 2011 13:03
Tänkte inte på det *s* Nästa gång ringer jag dig direkt !!
Stina
18 mars 2011 13:03
Hoppet är det sista som överger en !!
sofia
18 mars 2011 12:03
Vårat internet har också fungerat dåligt och vi har ringt, ringt och RINGT och R-I-N-G-T! Till slut kröp det fram att det var FÖR MÅNGA abonenter på linjen? Jag fattar inte så mkt av det MEN påtalade detta då det främst var under lov, helger och kvällar som det var dåligt....
Nåt lurt befarande jag att det var då det var tider då mkt ledigt folk var hemma-DÅLIGT!!
Man blir så less:(
http://www.stallneshime.bloggplatsen.se
Stina
18 mars 2011 13:03
Dåligt !!!!
Hos oss är det alla möjliga och omöjliga tider så jag ser ingen sådan röd tråd i det.
emilie persson
18 mars 2011 14:30
Ni får väll alla be om att få handläggarens mejladress så ni får lite personlig kontakt ;) Jag ger alltid ut de till kunder som ja anser ska kunna ha direktkontakt med mig vid ett återkommande problem! Tråkigt att ni ser telia på det sättet, fråga efter mig så får ni den bästa supporten i världen ;) hahaha
http://www.emiliepersson.wordpress.com
Stina
18 mars 2011 21:01
Akta dig - du kommer att bli nerringd =)
Stina
18 mars 2011 21:30
Teletekniker var ute idag och konstaterade fel på mjukvaran ... nu får vi se om det blir ngn skillnad !
Jonas Colbro
19 mars 2011 17:48
Hej Sina. Jag heter Jonas och jobbar på Telia kundservice.
Det var tråkigt att hör att du haft sådana problem.
Låter väldigt konstigt att ledningen skulle vara av om telefonen fungerar låter mer som en miss i mätverktyget :)
Men men skönt att teknikern vart ute nu, håller tummarna för att det skall fungera i fortsättningen för dig.
Ha en riktigt skön helg nu.
Med vänlig hälsning
Jonas Colbro, Telia kundservice
Ha en
http://www.telia.se
Stina
19 mars 2011 17:57
Än så länge verkar det funka fint. Jag har sluppit sammanbrott sedan han var ute iaf =)
Säga vad man vill, men teknikerna var ute snabbt i vilket fall !
Stina
19 mars 2011 18:36
*asg* det har du rätt i =)
Ulla
19 mars 2011 20:18
Herregud, detta är inte sant... sen när får man svar från kundservice (vilken som helst) på en privat blogg??!! Håll med om att det måste vara unikt!!
Stina
19 mars 2011 20:24
Det HAR faktiskt hänt. Undrar om jag inte såg att nån av mina bloggvänner hade fått en kommentar av Tele2 när hon skrivit om dom ??
Fast så vanligt är det kanske inte ??
Stina
19 mars 2011 22:05
*asg*
Synnöve
20 mars 2011 01:39
Det är teknikens under säger jag. Ibland blir man så förvånad. Hoppas nu i alla fall att ni snart får ordning på nät och telefon.
http://nabolandet.blogspot.com
Stina
20 mars 2011 06:40
Det verkar nog som att det funkar nu =)))
Jonas Colbro
20 mars 2011 12:53
Hej igen Stina.
Vad bra att det verkar fungera
Vi på Telia försöker alltid att hålla oss i framkant när det gäller kundservice så vi kan hjälpa er på ett mer effektivt sätt, kul att se att våra bloggande vänner uppskattar det.
Ha nu en riktigt trevlig söndag.
Med vänlig hälsning
Jonas Colbro, Telia kundservice.
http://www.telia.se
Stina
20 mars 2011 13:12
Ha en riktigt trevlig söndag själv =))