It's my life

Alla inlägg under mars 2014

Av Stina - 9 mars 2014 08:16

klarade rörelseprovet och får gå ut i hagen igen :-)

Av Stina - 8 mars 2014 21:01

var inte att tänka på för min del idag men dottern följde med och red både Ebba och Billan.

Vi jobbar vidare på att komma över galopprädslan, ja och idag fick Ebba och hon starta upp för första gången på ridbanan utan att jag var med och höll koll på dom =)

10 talet galoppfattningar i varje varv fick dom till idag.


       

Sedan red hon då Billan och fattade ett antal galopper även på henne :


   

Vid ett tillfälle kastade sig Billan iväg, fick Becca att tappa balans och stigbyglar och så flög hon av =(

När vi kollat upp att hon inte gjort sig illa hoppade hon självmant upp igen och fattade galopp ett par ggr till - tufft måste jag säga !!


       

Av Stina - 8 mars 2014 12:18

till kl 8 och klockan 10 gick jag och la mig igen för att åter siga upp nu vid 12.

Jag får idag verkligen känna på hur det känns när man med Fibro har överansträngt sig, varenda muskel och varenda led i kropppen smärtar och värker - jag är nästan chockad över hur jag mår och hur ont man kan ha överallt och jag har ju egentligen inte gjort så speciellt mycket !!!

Men jag antar att ansträngningen som blir av svårlastad, stegrande häst som sliter sig ett antal ggr är en för stor påfrestning för min kropp numer - bara det liksom =(


Hittade en sida med en sammanställning av fibrosymtom och jag tappar liksom hakan mer och mer ju längre ner jag kommer på den då jag kan pricka av nästan allt på denna lista som saker jag själv upplever och har upplevt de senaste åren.

Det förklarar både det ena och det andra för mig och jag ska se till att få en ny tid med min läkare och diskutera igenom diagnosen lite mer.


http://livetmedfibro.wordpress.com/fibromyalgi/

Av Stina - 8 mars 2014 08:22

Vad tror ni, visst kan jag börja plocka ut hindermaterialet ?



Arkivbild

 
  

Av Stina - 7 mars 2014 21:18

på kliniken med en kompis häst, en mycket svårlastad herre som prövade både mitt tålamod och hållbarheten på mina leder ;)


För övrigt är jag bara helt färdig, alla oro för herr V tar ut sin rätt och idag känner jag att jag bara är helt SLUT !

Mentalt utmattad och en kropp som värker som f*n efter dagens strappatser och senaste veckans stress och spänningar.

Är ledig i helgen och har sovmorgon imorgon och det är bra det, hoppas jag hittar lite energi och kraft igen för ikväll är jag tömd på det mesta =(


Glad att jag har en väldigt stickvänlig häst iaf, att matte kommer med stora megasprutor är inget att bry sig om men hujeda mig om det blåser runt löv i vinden !! ;)

 

Av Stina - 7 mars 2014 17:55

5 år idag !   


 

Av Stina - 7 mars 2014 07:52

Minus 0,5 kg denna vecka och alltså finns det nu 9,1 kg mindre av Stina än det fanns i juni 2013 :-)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards