It's my life

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Stina - 13 augusti 2011 21:29

till transporten, är det nån som testat nåt sånt ?

Är det värt pengarna eller går det lika bra med en gammal hederlig lösning - typ hönät/påse ?


Typ sånt här om nu någon inte vet vad jag svamlar om:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=710656


Av Stina - 13 augusti 2011 16:37

har dagen mest gått i halmens tecken.

Stallägaren tröskar och pressar , kör upp vagnar på "löpande band" och vi leende hästägare står redo att lasta av och stapla snyggt.


Just att stapla snyggt är viktigt.

Igår glömdes det bort några balar här och där i staplandet så alla mina snygga staplar med exakt 6 balar i varje helt plötsligt ersattes av defekta staplar med 5 eller så *ryser*

Gubben fixade till det idag till allas glädje.

Ingen vill se stallansvarige få nervsammanbrott pga dåligt staplad halm.

Absolut inte.


Nu tror jag vi bara har 3 vagnar kvar innan den beställda halmen är inne.

150 balar per box är vad vi får av stallägaren och så har jag beställt några lass extra iår så möjligheten finns att köpa extra för dom ( läs mig ) som behöver.

Snåla med halmen var inte riktigt min grej heller, precis lika lite som dåligt staplade balar ...   


Något som däremot - tydligen - är min grej är tistlar.

Jag skulle börja odla tistlar i större skara !!

Vid stallet har vi några tistelbuskar - eller vad dom kallas - och dom har under sommaren antagit den imponerande höjden av över 2 meter !

Inte illa, va ?? ;)


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards