It's my life

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Stina - 23 september 2011 17:14

Ebbas återbesök på kliniken.

Djupt imponerad av min lilla häst igen som var så lättlastad, lugn och medgörlig hela tiden. Hon är så fantastisk !


Ligamentet håller på att läka, syntes en förbättring men det är ju som ni vet lååång läketid på ligamentsskador så vi får ha lite tålamod.

Frakturen däremot kändes inte lika positiv, "den är inte försämrad iaf" ... hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte få det till ngt positivt.   


Hon får iaf nu börja med små korta skrittpromenader och gå ute i sjukhage, men ska få en svag dos lugnande innan då så hon inte får för sig nåt.

Sakta kan motionen ökas om hon inte blir haltare, ska hålla koll på det och låta Ebba tala om för mig om det blir för mkt rörelse.

Återbesök om 2 månader.


Hon fick gå ut en stund på em i liten hage och det var trots allt otroligt skönt att se henne få lite sol på sig och se nåt annat än sin trista box !!

Kompisen Nellie tittade förbi och grattade till den nyvunna friheten .


   

Till den långa raden av "roliga händelser" som varit senaste månaderna kan jag nu lägga en ny :

Gubben blir utan jobb då företaget han jobbar på ska läggas ner.

Tack för den informationen en fredag ÅR ... trevlig helg !

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7123965




Av Stina - 23 september 2011 08:16

så skakar mina händer just nu.

Jag ska strax ge mig iväg och börja förbereda oss för klinikbesök, händerna skakar och hjärtat slår nåt kopiöst ...


Har lite This is it känsla i kroppen, peppar mig själv att tro på positiva besked.

Håll en tumme eller två vid 11 snåret är ni gulliga !!

Ebba vill ut och busa med sin bästis igen !!


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards