It's my life

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Stina - 12 januari 2012 17:36

var jag sen med att sätta snösulor på hästarna.

Fasen, vintern är ju alltid sen sa jag till hovis när han var ute i början av november - vi väntar en period med sulor.

Några få dagar senare började det snöa som ni alla vet och snön höll sig hela jäkla vintern i rekordmängder.

Iår sa jag till hovis att jag baske mig skulle vara beredd och sulorna åkte på i november.

Tja, har vi sett någon snö än ??


Förra året var jag snål när jag skulle köpa vinterstövlar till stallet.

Jag tittade på dyra, bra stövlar http://www.filippasridsport.se/sv/shop/ryttare/skor_och_stovlar/whitney_vinterskor_dam_fran_lacrosse.html

men i sista stund vart jag snål och tog ett par från Hööks för 200 spänn.

Det blir ju ändå aldrig så kallt.

Ja, så vart det ju 20 - 30 minus i långa perioder.

Mina stövlar från Hööks gick sönder efter 3 veckor och jag frös hela jäkla vintern om fötterna.

Iår köpte jag dom där dyra LaCrosse stövlarna, jag skulle minsann vara redo.

Och ja, dagarna med minusgrader kan jag räkna på ena handen och aldrig har det blivit under 5 minus ...


Om någon har undrat varför vi inte får någon vinter i den här delen av landet så har ni precis fått svaret här.


Så, ska jag eller ska jag inte köpa ny bikini till sommaren ?????? Jag bara undrar ...

 

 

Av Stina - 12 januari 2012 11:20

fick jag en spark på knäet av en mycket yster häst vid uttag på morgonen.

Hästen har boxvila och går i sjukhage sedan några dagar tillbaka, överskottsenergin bara sprudlar ur öronen på den =)

Idag lyckades den dra omkull mig på en isfläck och det knäckte till i nedre delen av ryggen där jag haft problem tidigare .

Jag är ju så satans envis så jag släpper aldrig, så då får jag skylla mig själv att jag hamnade där jag hamnade *muttrar irriterat*


Lyckades mocka 5 boxar, sopa, bära vatten och hö till hagarna på ren envishet - men nu är jag rätt spak där jag sitter *s*

Har en känsla av att resten av dagen kommer att bli rätt lugn ...


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards