It's my life

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Stina - 4 september 2009 12:25

Gav mig i kast med min tveksamma höbal idag.

Vartefter jag grävde mig in i den förstod jag varför hästarna vägrat äta - mögel.

Det gick inte att se eller lukta sig till nåt konstigt i ytterlagren av balen, men sen... halvvägs in ungefär räckte det med att nudda höet så steg det upp riktiga dammoln med champinjondoft och kärnan på balen var varm.

Så nu är jag glad istället att hästarna varit smarta nog att vägra äta.

Tog ett par timmar att få ut allt och containern är nu full med mögligt hö.

Rullade in en ny bal och grävde mig in i den ordenligt - hittade inget mysko med den så jag åkte bort till Billan och Vincent med en "provpåse", och dom gav sig genast i kast med att äta av det - ett gott tecken !


Ebba får fortsätta att äta av E's hö så länge - hon hade fått i sig en hel del inatt så det verkar falla lilla damen bättre i smaken.

Så - förhoppningsvis är mina 2 orosmoment lösta och jag känner mig enormt lättad !!




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards