It's my life

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Stina - 14 februari 2010 21:03

Så var då boken utläst, har haft mycket svårt att släppa den och var bara tvungen att läsa klart !

En bok jag varmt rekommenderar !

Kanhända beror en del av min fascination för boken på att jag känner igen mig en del i vad dom går igenom, inte resan till Mongoliet, men svårigheterna och ångesten över ett annorlunda barn ...

Nu har inte min David ( blir 16 iår ) någon "ren" autism, utan utvecklingsstörning med autistiska drag, men jag känner igen mycket av det författaren beskriver.

Svårigheterna att bryta upp från en aktivitet för att göra nåt annat, raseriutbrotten,rädslan för att bajsa på toalett (David blev inte helt "torr" förrens i 12 års ålder), de monotona kroppsrörelserna och sättet att rada upp leksaker i linjära mönster mm ...


Författaren blev oxå, liksom jag, hjälpt ur sin depression tack vare samvaron med hästar.

"Ingenting är så bra för människans insida som utsidan av en häst" - ett uttryck jag inte kan annat än hålla med om, att umgås med hästar ÄR läkande !!


  


Av Stina - 14 februari 2010 11:32

Vad passar väl bättre en riktigt lat söndag än att bädda ner sig i soffan med en god bok och en kopp kaffe =)

Boken jag håller på med är Hästpojken av Rupert Isaacson, jag har kommit drygt en tredjedel i den och finner den väldigt fascinerande !

Såg att Hippson gjort en recension av den för er som är nyfikna :


http://www.hippson.se/cldoc/80352.htm




Av Stina - 14 februari 2010 07:18

Önskar er alla en trevlig dag i kärlekens tecken !


  




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards