It's my life

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Stina - 7 april 2010 18:47

Longeringspremiär ... för Becca =)

Vi tog in Mulle och pysslade om honom, halva stallgången blev full med hår och Mulle börjar sakta vitna igen.

Jag passade på att skura rent alla krubbor medans Mulle fick sitt och sen fick Becca prova på att longera i skritt och trav.

Lite svårt att hålla ordning på linor, pisk och envis ponny men det gick riktigt bra !

Efteråt tog jag med mig Troja och så tog vi en promenad med hund och ponny.


  

Av Stina - 7 april 2010 10:54

Bokade ridhuset på morgonen och red ner Vincent ihop med E och Palona.

Vägen ner gick kanon, inga kast utan vi kom helskinnade ner till ridhuset.


Vi skrittade runt i ridhuset tills Vincent började slappna av, travade litegrann men då blev han snabbt nervös igen så jag bestämde mig för att återgå till att skritta runt så han kände sig bekväm med allt.

Han tyckte det var lite jobbigt när E och Palona travade och galopperade runt oss .. han snurrade runt och reste sig de första gångerna men sen accepterade han det oxå.

När han kändes riktigt avslappnad slutade vi för dagen och sen gick jag med honom hem.


Funderar på att kolla runt efter någon som är duktig på in/tillridning som kanske skulle kunna rida Vincent nån dag i veckan. Jag vill inte lämna iväg honom helt utan helst få någon som kan tänka sig att rida honom här på plats.

Någon som har några tips på någon i närheten av Vikbolandet/Norrköping ?


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards