It's my life

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Stina - 25 april 2010 20:58

fyller 20 år idag !!!


 


   


       


Av Stina - 25 april 2010 20:35

   På em red jag ut på Billan och tänkte prova och se om det gick att rida på ridstigarna i skogen, hade det torkat upp tillräckligt ??

Svar ; JA !! och Billan och jag fick oss en skön skogstur. Alldeles, alldeles underbart att slippa grusvägen *ler*

Visst fanns det partier med mycket väta men det var fullt ridbart, även om nu Billan och jag hade skilda åsikter om det mellan varven.

Medans brorsan Vincent lider av stenfobi ( vilket är högst märkligt då han går i en hage som mest består av just sten ) så är Billan livrädd för diken och vattenpölar.

På väg in i skogen kom vi till en liten vattenfylld fördjupning som Billan tyckte var bäst att hoppa över ... både högt och långt för säkerhets skull !

Jag hade inte riktigt tänkt mig detsamma så det var nära jag åkte av, men tack vara att jag är så otroligt smidig ( host ) så satt jag kvar.


Billan har förresten fått byta hage och kompis ett tag framöver. Stallkamratens fjording har åkt på betäckning så Billan får den äran att träda in i hennes ställe.

Det tror jag inte Billan har nåt alls emot då den hagen bjuder på både gräs och finfina galoppsträckor !!


Bild från maj 09

  





Av Stina - 25 april 2010 09:40

Underbar morgon, solen skiner och ger hopp om ett riktigt fint väder idag.

Hade utsläpp imorse och när det var ordnat gjorde jag iordning Vincent för en ridtur.

Söndagsmornar är perfekt att rida, inte så mycket trafik då dom flesta antagligen ligger och sover eller hasar runt lite slött i sina morgonrockar och inte är ute och åker på vägarna =)

Idag mötte vi inga bilar alls, en ensam hurtig cyklist - that's it.


Vincent bjöd på friskt idag igen och verkade riktigt lugn och avslappnad, vilket direkt märks på antalet gödslingar. Igår var det lite mycket att se mellan varven och jag tror han gödslade en 8 ggr innan vi var hemma igen.

Idag var vi ute ca 40 minuter och han fick bara ur sig en hög =)

Det kändes så bra så vi tog oss faktiskt även en galopp ... kunde ha jublat över lyckan att ha kommit dit redan, vi vågar galoppera igen Vincent och jag !!!!!


Ebba fick prova flughuvor ( det är snart dags att rota fram dom ) för att se vilken storlek lilla damen behöver. Lite otäckt var det allt när matte satte på den, men hon märkte snart att det inte var nåt farligt alls ... det vankades ju tom morot när den satt där den skulle =)


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards