It's my life

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Stina - 5 mars 2012 19:00

på kliniken och kollade upp Billans mun idag.

Det som hittades var vassa kanter på tänderna i överkäken som orsakat några små sår på kinden.

Svullnaden hade i stort sett gått ner, men syntes till viss del på utsidan av käken och veterinären trodde hon helt enkelt fått en spark.

Framtänderna var onormalt nedslitna, troligen som följd av hennes ätande av stallinredningen,hagstolpar och träd.

Hon har hållt på sen hon var liten och gnagt och ja, det är väl dags att komma på bättre lösningar för att förhindra det "bävrandet" ...

Så det blev tandraspning och rekommenderat återbesök om 1 - 1,5 år.

Billan fick oxå påpekande om sitt ... goda hull *harkel* och rekommenderades att gå ner i vikt.

Matte och häst(ar) får väl ta ett seriöst tag i det där överskottshullet som flera av oss lider av ...


Besöket gick snabbt, vi vart väl bemötta och ja, jag är helt enkelt nöjd med allt- precis som jag varit varje gång jag varit dit !


 


Jag hann precis till min tid på vårdcentralen efter det. Ställde bil och släp med häst i på parkeringen och sprang in till min läkare med orden " Det får gå undan för jag har hästen med mig här utanför" ...

Anledningen till det besöket är att jag sedan några veckor haft problem med smärta och ett stort avdomnat område på utsidan av höger lår.

Läkaren konstaterade snart att jag lider av Meralgia parastethtica, på svenska : en nerv i kläm.

Förhoppningsvis ska det gå över av sig självt, annars kan det tyvärr vara nåt jag får stå ut med. Känns inte sådär hemskt lockande, så jag hoppas på det förstnämnda !


Dagen fortsatte med allt stallpyssel, lunch ihop med Sarah - TACK för all hjälp idag - och gubben, ett dressyrpass på en hemskt trotsig herr V, uppsittning på Ebba igen av Becca - gick lika bra idag -  och sedan en promenad så Becca fick rida ut med Mulle.

12 timmars häst vart det idag. Nu är jag trött, men nöjd och kommer nog att sova gott inatt =)


   

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards