It's my life

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Stina - 9 mars 2011 21:13

startade dagen idag.

Första 10 minutrarna gick han på tårna och hoppade till för allt och inget, men så slappnade han sakta av och tillsist strosade vi runt med slakt grimskaft !

Mys och kärlek på hög nivå, vackra pojken min  !!


  


Märkte redan när jag kom till stallet imorse att det nog var dags för Pipan att få sina ungar.

Hon är en VÄLDIGT självständig katt som bara tillåter sig bli kelad med när HON känner för det. Och det är vanligen inte så ofta.

När hon är dräktig blir hon mer och mer kelen ju närmare födseln hon kommer och när hon ska få sina ungar så vill hon helst ha någon brevid sig om möjligt.

Imorse när jag kom satt hon och ropade på mig och förde mig till sin kartong jag förberett och la sig där.

Gick jag ifrån så följde hon efter och ropade tills jag stod där brevid henne igen.


Inga ungar kom dock innan jag var tvungen att ila hem och duscha inför jobbet som kallade kl 14.

For till stallet igen innan jobbet och då hade hon börjat få värkar !

Funderade allvarligt på att anmäla Vård Av Katt eller helt sonika ta med mig katten till jobbet !!

Som tur var för alla inblandade kom en av stalltjejjerna och erbjöd sig att agera barnmorska och en timme senare fick jag ett telesamtal om att den första lilla kissen var född =)


På min rast rusade jag dit och kollade läget, 2 kattungar hade kommit då och efter jobbet på kvällen var där 3 stycken perfekta, underbara, vackra kattungar brevid sin duktiga mamma ...


    

Av Stina - 9 mars 2011 12:23

One day a son asks his father: "Daddy, will you run the marathon with me?" The father answers yes and both run their first marathon together. One day, the son asks his father if he wants to run the marathon with him again and the father answers yes. They both run the marathon together again. Then one day the son asks his father: "Daddy, will you run the Ironman with me?" (the Ironman is the toughest...it requires a 4km swim, 180km biking and 42km running). The father says yes again. This all sounds easy...but check this video.

Av Stina - 9 mars 2011 06:22

älskar att bli borstad, speciellt på magen.

Han sträcker ut sig på golvet och njuter av sin hårvård =)

Det här är en livsnjutare av stora mått som fortsätter med sina promenader mellan stallet och hemmet när lusten faller på !


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards