It's my life

Alla inlägg under april 2013

Av Stina - 13 april 2013 12:40

och tillbringar mina lediga timmar i stallet.
Lite lunch innan stalljobb :

 

Av Stina - 12 april 2013 10:58

med att rensa avlopp i stallet.

Jag vet inte hur det är med er, men jag kan absolut tänka mig roligare sätt att börja en dag på !

Regnar gör det oxå ... och lera är det överallt.

Och ponnyskrället fäller som jag vet inte vad, var precis täckt av Mullehår efter att ha pysslat om honom.

Och en dunkande huvudvärk har jag ... och sovit dåligt har jag gjort ...

Blä.


Tror bestämt att Häxan Surtant har tagit mig i besittning idag, så jag går och gömmer mig i nåt hörn tills hon tar och reser vidare.

För allas skull ;)


Arkivbild

 



Av Stina - 11 april 2013 14:09

men dras med en helt otrolig hosta som tar det mesta av min energi.

Svårt att sova och ordentliga hostattacker, speciellt om jag anstränger mig lite.

Men det är väl på rätt väg iaf om man nu ska vara positiv =)


För att anstränga mig så lite som möjligt och slippa hosta mig blå blev det longering av både Billan och Vincent.

Hittade inte min chambon, eller rättare sagt nackstycket till den, och inspänningstyglarna är trasiga ( skulle ha köpt nya för lääänge sen ) så det fick bli gummisnodd som egentligen inte är ngn favorit hos mig - men det fick duga.

Båda hästarna jobbade på fint och höjde mitt humör flera snäpp, tänk vad lite tid med hästarna kan göra för humöret !


Så kom bonden och började tömma vinterns gödselstack precis innan jag åkte, det är ytterligare ett vårtecken ;)


 



Av Stina - 11 april 2013 13:05

Josefine för den kanonfina headern, är så himla glad !!!   


Av Stina - 9 april 2013 10:44

hem från jobbet med en manlig förkylning, och när jag vaknade imorse hade han delat med sig av den till mig   


Fodrade och släppte ut hästar och var precis genomsvett när det var klart, med en hosta som närapå fick mig att få ut lungorna så bara att bita i det sura och ringa jobbet.

Hade lämnat Billan inne för en ridtur men hon fick nöjja sig med att springa av sig lite på ridbanan, jag stod i mitten och tyckte såååå synd om mig själv !

Har inte tid, inte lust, inte råd med några elaka virus - men vad bryr sig dom om det ??

Suck.


 




Av Stina - 8 april 2013 20:29

från det jag slutade jobbet tills det var dags att kvällsfodra idag.

Åkte på lunchen och mockade för att tidsplanen att motionera 3 hästar skulle hinnas med innan "deadline".

Hann med att tömköra en jättefin Ebba innan saker och ting körde ihop sig och jag var tvungen att åka för att reda upp annat =(


Arkivbild

    

Av Stina - 8 april 2013 18:33

till Kolmårdens Djurpark med klassen på lägerskola - något hon verkligen ser fram emot :-)


 



Av Stina - 7 april 2013 17:40

vinterheader längre så slänger upp en gammal tills jag orkat fixa en ny.

Önskar jag KUNDE göra snygga headers, vore kul att ha nåt riktigt snyggt - men man gör så gott man kan =)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards