It's my life

Alla inlägg under april 2013

Av Stina - 7 april 2013 17:10

i ett riktigt aprilväder.

Ena stunden sol och varmt, andra snöbyar.


Ebba hade mest tur och blev motionerad i värmande sol.

Jobb på lina med en löst spänd gummisnodd hon inte verkade märkbart störd av.

Snodden gjorde vad jag tänkt mig vad gäller huvudets placering trots att den inte var åtspänd alls eftersom det var första gången:


 


Istället för att sätta näsan i vädret som hon gör om hon själv får bestämma :


 


Billan och jag red återigen ett dressyrpass  , ena halvan i sol och andra halvan i snö.

Hon låg på otroligt i handen och drog idag och jag får verkligen tänka på att inte bli hängande och dra tillbaka.

En dragkamp jag liksom aldrig vinner, jag har en förmåga att fastna i handen ibland - speciellt inre - och försöker tänka på det hela tiden.

I slutet var vi överens och fick till riktigt trevlig galopp ( vårt största problem ) i båda varv !


Vincent stackarn fick lösgaloppera hela sitt pass i snö som yrde runt oss, men lika glad för det var han och låg ner i kurvorna första varven.


   



Av Stina - 6 april 2013 19:02

har vi haft idag, så varmt och skönt i solen    


Jag har tillbringat det mesta av dagen i stallet med att vårstäda.

Krattat, sopat, mockat ridbana ( alla vinterns glömda högar - vårens irritationsmoment) och mockat hagarna som ser förskräckliga ut !

Lagat ridbaneband, tvättat upp lite vintergrejjer, pälssanerat Mulle och Ebba och druckit en och annan kopp kaffe i solen.


Hann även med ett härligt dressyrpass på en pigg och glad Billan, det sjöng av glädje i mig att äntligen kunna få rida på isfri ridbana !


Arkivbild

 

Av Stina - 6 april 2013 09:12

att det är vår och har packat ner vintertäckena för att skicka på tvätt :-)

Av Stina - 3 april 2013 07:51

Stor kille, fyller 7 år idag !!


Arkivbild på knashästen och hans mor

 

Av Stina - 2 april 2013 18:45

Ja, herr V vart helt panikslagen av att få in ett hönät i boxen.

Det är det helt klart farligaste som har hänt iår !



Efter att matte gett mentalt stöd genom att riskera sitt liv och gå in i boxen till en häst som försöker klättra på väggarna kunde vi relativt snabbt konstatera att hönät inte äter små bruna hästar ...







Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards