It's my life

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Stina - 12 januari 2013 17:02

var jag barnvakt till lilla Simon medans mamma var på ultraljud och kollade upp lilla "Elsa" som beräknas födas till denna värld den 5 juni.

Simon och jag hade riktigt mysigt och jag njöt av varenda minut !

Tänk vad lite tid med såna här små kan få en att må bra =)


 


Bloggen har, som ni nog märkt, varit lite lidande ett tag och det beror på en återfunnen kärlek till ... böcker.

Förr om åren läste jag jämnt, och allt.

Hade bokhyllor fyllda av böcker av alla de slag och älskade lukten av en ny bok =)

Så vart det så att jag pga återkommande utbrändhet och utbrändhetsdepressioner tappade förmågan att läsa böcker =(

Jag kunde helt enkelt inte koncentrera mig eller minnas det jag läst, efter några sidor hade jag knappt en aning om vad jag läst eller vad boken handlade om.

Böcker blev en frustration, sorg och framkallade nån slags ångest hos mig.

Jag har haft väldigt svårt att förlika mig med det här eftersom jag tappade något jag verkligen älskade att göra, något som gav mig avslappning och återhämtning.


Så märkte jag för några månader sedan när jag öppnade en bok, för jag har försökt och försökt och försökt under åren, att jag faktiskt kunde läsa igen !

Jag kunde sjunka in i bokens värld igen, leva mig in i dess historia, och lyckan över att ha hittat tillbaka är en källa till stor glädje !

Och nyförälskad som jag är kan jag knappt låta bli dom, böckerna, och tillbringar gärna mina lediga stunder med näsan i en bok.

Och på så vis har bloggen blivit lite lidande ... och då vet ni vad jag gör när jag inte är här och skriver inlägg   


Böckerna som ligger närmast på min läslista

 


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards