It's my life

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Stina - 18 januari 2013 10:33

har farit till stallet för att fixa in lite mer sly och grenar till hästarna i hagen.

Vi har lyckats hålla dom från stolparna med hjälp av tjära, sly/grenar/träd + att vi dagligen lägger ut halm som hästarna har att pilla med.

Allt utom tjäran är mkt uppskattat =)


Själv förbereder jag mig för ett möte inne i staden och sedan jobb ikväll och i helgen.

Jag jobbar helg varannan vecka men jag är väldigt konfunderad över att jag ändå tycks jobba helg jämnt och nästan aldrig har ledigt ??

Hur kan det komma sig liksom ? ;)


Arkivbild

 

Av Stina - 18 januari 2013 08:00

i hagarna vintertid är alltid en utmaning, om man inte investerat i Thermobar eller dyl.

Jag anser att hästarna SKA ha tillgång till vatten i hagarna även vintertid, jag vet att en del anser det onödigt men jag tillhör inte den skaran.


Är det bara några få minus har jag märkt att det funkar finfint att hälla på kokhett vatten i karen.

Antingen löser isen upp sig om det bara är en skorpa, och är det lite mer lossnar isen från kanterna och man kan lyfta bort hela iskockan i ett.

Hästarna älskar även att vattnet blir lite tempererat har jag märkt och kommer gärna fram för att dricka när jag varit och fyllt på mitt varma vatten.

Är det riktigt kallt har vi gjort så att vi bär ut hinkar och erbjuder vatten vid fodring.


Hur gör ni som inte har Thermobar eller liknande med vattnet nu över vintern, och hur viktigt anser du det är att dom har tillgång till vatten i hagarna ?


Arkivbild

 




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards