It's my life

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Stina - 10 september 2013 16:49

tänkte jag prova att lägga hästarna på ett nytt "träningsupplägg" så att alla får tid/omsorg/motion/utbildning och ingen halkar efter.

När jag nu har 3 "vuxna" hästar krävs det lite mer för att få allt att gå ihop, helst utan att jag bränner ut mig igen, och jag tänkte prova lägga hästarna på ett rullande 2-1 schema med 2 dagars arbete och 1 dags vila.

Det ger mig 2 hästar om dagen att motionera, visserligen ingen dag jag har det lite lugnare på men jag tänker inte gå i taket om jag nån dag inte kan hålla vad jag tänkt - dom behöver ju liksom inte vara i tävlingskondition !

Men det skulle ge alla en jämn dos av arbete och vila och avsteg med någon dags mer eller mindre motion är inte hela världen - men då har jag en grundplanering att utgå ifrån.

Jag provar så får vi se vart vi hamnar =)


Som många vet så är jag lite av ett utrustningsfreak och köper ofta lite mer än vad jag faktiskt behöver *host*

Senaste månaderna har jag varit riktigt duktig och hållt i mig, visserligen har en lite ansträngd ekonomi gjort sitt till men jag har avhållt mig flera ggr från att köpa på mig fina schabrak eller snygga lindor =)

De senaste månaderna har jag , förutom förbrukningsartiklar som salvor/flugspray mm, endast köpt flughuvor och hagboots !

Helt otroligt faktiskt när det handlar om mig, lite stolt är jag allt ( och gubben min är glader )  


Arkivbild

 

Av Stina - 10 september 2013 15:02

Myspys med lilla pensionären


Löslongering av herr V

Löslongering av Ebba

Av Stina - 10 september 2013 07:53

och gå in till nya hästen då det inte funkade med svägerskans häst.
Det hälsades, betades en stund sida vid sida och fortsatte med en vänskaplig klistund.
Bra början :-)

...

Av Stina - 10 september 2013 05:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards