It's my life

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Stina - 26 september 2013 20:14

obelgrad 2 löd veterinärens dom när hon väl kom till oss fram på em.

Varma hovar upp mot kronranden och lindrigt förstärkt digitalpuls runtom, bakhovarna är hårdast drabbat.


Han är svullen vänster bak pga muggen som fullkomligt har exploderat senaste veckan men jag ska fortsätta behandla som jag gjort med salicylsyrevaselin och Hibiscrub men byta ut Idominsalvan jag använt efteråt som mjukgörande till en salva innehållande propylenglykol( jag köpte Propyless ).


Boxvila, fångverkning när det är möjligt, 7 dagars behandling med Finadyne och sedan ytterligare 7 dagar på box lyder behandlingsplanen.


Veterinären slog direkt fast vid första anblicken av Mulle att han är en typisk EMS häst med ev misstanke om PPID/Cushings och vi tog ACTH prov som jag får svar på senast måndag.

Redan för 3 år sen då Mulle fick sitt förra anfall nämnde den veterinären cushings ( fast tveksamt ) men fastslog att han var en typisk IR häst.

Nu har 3 olika veterinärer sagt IR/EMS så fort dom sett honom - inte för att det förändrar nåt då han redan behandlas som om han hade det ...


 






Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards