It's my life

Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Stina - 27 februari 2014 20:44

har jobbat i lina idag, mycket galoppfattningar, tempoväxlingar och övergångar både på volt och längs spåret.

Billan och jag tog ett dressyrpass, mkt galoppfattningar även för damen samt skänkelvikningar/öppna/sluta.

Hon låg på hemskt i handen idag och jag hade riktigt ont när vi var klara - men det kan det vara värt =)


Mockade en hel massa i hagarna, sopade och städade lite och framåt tidig em for jag hem och fick det så lyxigt så en av tjejjerna tog kvällen så jag fick en hel kväll hemma - av ngn anledning finns det alltid hur mkt som helst jag ligger efter med hemma =)


Arkivbild

 
  

Av Stina - 27 februari 2014 19:49

Efter önskemål =)


Jag hyr ett stall 7 km hemifrån där jag har mina 4 hästar och 2 inackorderingar.


Mina hästar:

vår foderponny Burhults Red Port, "Mulle", som varit hos oss i 5 år nu.

Han är en 24 årig welshmountainvalack som är pensionerad och går och har det så bra han kan.

Han har haft 2 fånganfall och i höstas misstänktes PPID/Cushings vid senaste anfallet - prover togs och han har förhöjda hormonvärden, nya prover ska tas snart igen för att se om dom fortsätter höjjas och om han ska sättas in på medicinering.


   

Nästa i skaran är Billie Jean,"Billan", 9 årigt korsningssto Irish Cob/vbl.

Född hos mig - envis dam med mycket motor och mycket bestämda åsikter om precis allt =)




    



Sedan har vi Invincible,"Herr V - Vincent" ( kärt barn har många namn ) 8 årig valack korsning arab/vbl.

Född hos mig och min lilla otursfågel.

Mer skadad än frisk och väldigt mycket häst, ett tag var jag på väg och ge upp och sälja honom då jag helt enkelt inte klarade av honom men vi har kämpat i alla dessa år och kämpar fortfarande.

Vi har haft otaliga sårskador, skadad SI led och det senaste är kraftig allergi mot förrådskvalster ( som finns i hö, halm, spannmål + även utomhus ) samt pollenallergi vilket har gett honom kronisk bronkit och kronisk faryngit.


  

     

Sist ut har vi Kaos Ebony, "Ebba", 5 årigt sto korsning appaloosa/arab.

Ebba köpte jag som 5 månaders föl. 

Som 2 åring råkade hon ut för en olycka på betet och med tiden visade sig att det var värre än de djupa sår som syntes, hon hade fått en fraktur på knäskålen och ett skadat sidoligament.

5 månaders boxvila och lång rehab( 1,5 år ) men idag är hon helt återställd.


   

Förutom jag så är min 13 åriga dotter Becca i stallet, Mulle och Ebba är hennes hästar och det är hon som ridit in Ebba.


Jag har som sagt 2 inackorderingar, en tjej med en 3 årig valack Tinker/Arab - "Lilla V"


Och så nyinflyttade Natalie och Amex, Natalie hjälper även till och rider Ebba och Billan.


   



  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards