It's my life

Alla inlägg under november 2009

Av Stina - 12 november 2009 12:12

Longerat både Billan och Vincent.

Vincent såg mest spöken överallt och däremellan protesterade han med sparkar och stegringar över att inte få göra vad han vill...

Ibland skulle man kunna tro att han är ett sto med tanke på de bestämda åsikter och den envishet den herren besitter !!

20 minuters maktkamp blev det alltså idag ... jag tror jag vann *s*


  

Av Stina - 11 november 2009 12:08

Lycklig dotter har varit i ridhuset med Mulle på morgonen =)

Var lite nyfiken på vad Mulle skulle tycka om att komma in i ett ridhus igen, men om jag tolkade honom rätt så tyckte han nog tom det var lite kul =)

Han är ju en gammal pensionerad ridskoleponny som tröttnade på det livet ... nu är det några år sedan han la av med det jobbet så det var nog rätt ok ändå att befinna sig i ridhus igen.


På väg


  


Kompisarna undrar vart vi ska ta vägen


  


På plats


    


Av Stina - 10 november 2009 11:18

Ridhuset med Billan på morgonen för ett dressyrpass.

Kändes riktigt bra - jobbade böjda spår, tempoväxlingar och galoppfattningar.

Hon var med på noterna och jobbade på kanonbra - skrittade hem med ett leende på läpparna =)


Bild från maj


  


Ebba fick sig oxå en pyssel och mysstund,

världens goaste lilla mule har hon som gjord för att pussa på !

Ja, hela lilla hästen är ett charmtroll som jag är grymt förälskad i !!


  

Av Stina - 9 november 2009 07:41

Fick en blogaward av Ylle , med en uppgift att skriva 10 saker om mig själv.


  

1. Jag drömmer om att kunna köpa mig en egen liten hästgård inom en snar framtid.

2. Jag tittar inte så mycket på TV, följer några serier jag gillar, men sitter hellre vid datorn eller läser en bok.

3. Jag är ett fanatiskt Michael Jackson fan sedan tidiga tonåren.

4. Jag jobbar som undersköterska på en låst demensavdelning.

5. Jag har getingfobi - klarar inte av dom små odjuren !

6. Jag fullkomligt avskyr att laga mat - bland det tråkigaste jag vet. Diskar hellre !

7. Mitt favoritgodis är Ahlgrens bilar och choklad .

8. Jag dricker på tok för mycket kaffe.

9. Jag är rökare.

10. Jag har åkt dit och blivit beroende av att spela Farmville på Facebook.


Skickar den vidare till Sparvöga , Anna och Emelie.



Av Stina - 8 november 2009 18:43

Illamående, yrsel, hosta och en konstig känsla av att kroppen inte riktigt lyder mig har jag dragits med idag.

Uppe tidigt i vanlig ordning och släppte ut hästarna ... tog en evinnerlig tid, tyngre och längre att gå än vanligt kändes det som.

När det var avklarat la jag mig igen och sov i nästan 4 timmar !!


Vaknade och la mig i soffan där jag såg en film .... ja, så har min dag sett ut.

Känner mig hemskt konstig ... och längtar bara efter att få krypa ner i sängen igen ...

Hoppas på att sova bort vad det nu är som är på G så jag kan vakna pigg och utvilad imorgon !

Av Stina - 7 november 2009 19:50

128 cm över marken kan Ebba ståta med nu på sin 8 månaders dag, växt 2 cm den här månaden.

Liten och nåt så otroligt söt  =)


  

Av Stina - 7 november 2009 17:04

Maten serverad, på min plats låg en söt hjärtformad ask med chokladpraliner ...

Choklad .... vägen till en kvinnas hjärta Skrattande


  


  


Katten Musse försökte tigga till sig en bit, men tji fick han !


  



Av Stina - 6 november 2009 21:44

Slut på den här arbetsveckan ( äntligen ) och nu är jag ledig i helgen !!!

Förhoppningsvis ska jag hinna styra med alla mina tottisar ordentligt, har inte hunnit med mer än nödvändigt sista dagarna =(

Imorgon blir lilla Ebba 8 månader - litet morotskalas är inplanerat och en mätning av lilla fröken likaså.


Första hösilage balen ska in imorgon - ÄNTLIGEN !, har saknat silaget, gillar det så otroligt mycket mer än hö.

Betydligt högre näringsvärde oxå vilket gör att jag kan dra ner på kraftfoder/lucern = billigare.

Räknade lite lätt på det hela och jag räknar med att spara in 6-800 kronor per månad ! Blir mycket pengar på en säsong !

Kan ju sitta fint nu när julen närmar sig med stormsteg ... det är ju typ bara 6 veckor kvar till jul .... !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards