It's my life

Alla inlägg under april 2011

Av Stina - 25 april 2011 08:15

21 år idag !!

Grattis pussar och en och annan morot vankas under dagen !!


            

Av Stina - 24 april 2011 21:08

blev longerad av Becca idag, och Becca själv red ett pass för M på Nora.


 

Framåt kvällen kom Anneli och så red vi ut en lååång härlig skrittrunda på Billan och Vincent.

Vi var borta i nästan 1,5 timme och jag njöt verkligen av det lugna tempot, härliga vädret och trevliga sällskapet !


   

Av Stina - 24 april 2011 07:21

      

Av Stina - 23 april 2011 19:23


är kanske nåt jag borde undvika. Speciellt om det är herr V jag håller på med.

Använde en sådan för att sitta upp på honom för kvällens ridtur.

Sätter foten i stigbygeln och ... knak så går stolen sönder, och jag sitter fast med ena foten i stolen och den andra i stigbygeln på herr V.

Inte optimalt läge !

Han kastar sig åt sidan och stolen följer med på min fot en bit innan den lossnar.

Han gillar dom inte mer efter idag kan man väl säga *S*


 


Jaja, inte låter vi ett litet missöda hindra oss från ett bra ridpass inte.

30 min skrittarbete och lite jogging med hackamore på en lugn och mycket trevlig kille !

När det var gjort fick han gå och beta lite gott gräs.


 


Becca med kompis löslongerade Billan lite lätt och lekte följa john i paddocken under tiden.

Jag har fortfarande ont i höger arm/hand och ingen styrka i den så det fick allt räcka med att arbeta en häst idag.

Billan och Becca hade inget emot det utan hade en mysig stund ihop.


 



Av Stina - 23 april 2011 16:00

i stallet hade ridlektion för Becca och Mulle idag.

Det blev serpentiner mellan koner, mkt ridvägar och tillsist en liten hinderbana på tid där Becca bla fick ta mössa från hinderstöd.

Jättekul tyckte både barn och ponny !


   

Av Stina - 23 april 2011 13:09

 

Sa mina små ponnies när H och Socke lånade ridbanan för lite miljöträning .

Lilla Socke är 187 cm hög, en mkt imponerande höjd tyckte både folk och fä =)

Inte blir det sämre av att dom är ett otroligt ståtligt ekipage som man inte kan låta bli att beundra !!


               



Av Stina - 23 april 2011 06:59

hoppade igår.

Kanonduktiga var dom och hoppade 40 cm i galopp.

Själva hoppningen har jag inga kort på för då var jag fullt upptagen av att hjälpa till med hela kroppen ;)


 


 

Den gamla husvagnen som stått vid ridbanan blev förpassad till husvagnshimlen i torsdags till min stora glädje.

För att fira detta köpte jag in en vaxduk och en tjusig blomma till trädgårdsmöblerna som står där.

Klart man ska ha det lite mysigt när man sitter där, tar sig en kopp kaffe och kollar in stallets ridande ekipage.


 

Av Stina - 22 april 2011 21:22


från Billans löshoppning idag, filmat av Natalie.



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards