It's my life

Alla inlägg under april 2011

Av Stina - 20 april 2011 11:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 20 april 2011 10:12

den svullna och ömma handen med lite rivsår och ett och annat bett.

Hur då ?

Jo, jag har avmaskat 6 stycken katter.

Jag är INTE populär i kattriket idag kan jag meddela !!


 

Av Stina - 20 april 2011 06:36

att det var ett par år sedan jag fyllde 20. Snarare har jag en 60 + känsla idag faktiskt.

Stel och öm lite överallt, oplanerade avsittningar är inte riktigt min grej längre.

Fick massage av gubben igår över nacke och axlar som kändes stelopererade redan då ...

Värst gick det med höger handen som är lite blå och svullen. Kan inte räta ut fingrarna som ser ut som små korvar.

Positivt så tror jag alla ben i kroppen är intakta iaf, och ryggen verkar ha klarat sig bra.


Mest irriterad är jag över att jag måste lämna in ena ridstöveln och byta dragkedja.

Kul, dom är liksom använda max 10 ggr sedan inköp =(


Annars idag kommer Anneli och tar sig an herr V. Billan och jag tänkte inspektera sommarhagen som gubben höll på med igår.

Det finns en, tror jag, bra klätterbacke där som jag tänkte undersöka närmare.

Vore kalas att ha en bra backe så nära att klättra hästarna i !


 

Av Stina - 19 april 2011 19:50

Ett kvällspass med herr V.

Ett mindre bra pass om vi säger så.


Vi hade sällskap på banan av stallets varmblod, en lite hoppig tjejja som jobbades över en livsfarlig bom bla.

Tjejjen tog stora jätteskutt över bommen varje gång och hade kul.

Vincent hade fullt upp att hålla koll på henne och rycka till så fort hon hoppade till.

Så hade ngn glömt ett dressyrspö på banan.

Livsfarligt !


Jag hade en spänd, okoncentrerad och skyggande kille under mig.

Jobbade honom lääänge i skritt tills han började slappna av litegrann innan jag gick vidare till lite trav.

Märkte då att han lagt tungan över bettet så jag satt av och justerade det som var lite löst spänt efter gårdagens smörjning.

Flyttade på en av trädgårdsstolarna och använde den för att komma upp på honom igen.


Så vart vi lämnade ensamma på banan och han lugnade sig ganska snabbt och vi fick till lite mer lugnt och koncentrerat arbete.

Avslutade med lite galopparbete och det var då jag fick markkänning.

Under galoppen på kortsidan märkte herr V plötsligt den flyttade trädgårdsstolen och kastade sig åt sidan.

Jag hängde inte med utan fick närkontakt med underlaget =(

Tja, det var ju ett år sen nu så det var väl dags igen ??

Suck.


Spräckte dragkedjan i mina stövlar och har ont i höger arm och nacke, men klarade mig bra.

Satt upp på honom igen och red en stund till innan vi la av.

Undrar hur jag känner mig imorgon ? *s*


 


Av Stina - 19 april 2011 13:01

hjälpte till att plocka sten på ridbanan och sedan satt vi i solen och mumsade på en varsin glass.


 

Lite glada färger och figurer kanske är vad som behövs för att lätta upp humöret ??

Lät några glädjespridare flytta in i stallet :


     

Av Stina - 19 april 2011 08:01

lyckas jag hålla min bloggpaus ... jag tror jag är oförbätterlig !!!


Jag kan ibland känna en bloggstress.

Jag liksom måste få in nåt inlägg med nya bilder och "bra" text och det stressar mig ibland.

Fast egentligen tycker jag det är skitkul att blogga, annars skulle jag nog inte ha fortsatt så länge som det blivit.

Så jag tänkte, ok - jag tar en paus och minskar ett stressmoment i mitt liv.

Kanon - tills jag vaknar och känner mig stressad för att jag sagt att jag ska ha en paus. Vad sa jag det för liksom ??

Vad ska jag göra nu då när jag dricker mitt morgonkaffe ??

Att blogga och läsa bloggar hör till mina morgonrutiner ...


Det är som med mina medryttare. Jag blir stressad och har dåligt samvete för att jag inte alltid hinner aktivera alla hästar vettigt.

Så jag skaffar mig 2 st KANON medryttare.

Ja, då blir jag stressad för att jag inte är där jämnt och har koll på vad som händer.

Vad är det för fel på mig liksom ?


Jag sjukskriver mig för att jag inte klarar att göra ett bra jobb just nu, och kan jag inte det ska jag inte vara på jobbet. Dementa känner och förstår så mkt mer än man tror och det vill till att man orkar för att ge dom vad dom behöver.

Ja, då blir jag stressad och får dåligt samvete för att jag inte är på jobbet.

Jag vet att vi har det svårt med vikarier just nu ... egentligen behövs jag ju faktiskt där !!


Både Becca och David var hos sina pappor i helgen.

Det var inte ett barn hemma. Lugn och tyst. All tid för att ta det lugnt och bara vara.

Men det är ju lite väl tyst ! Undrar vad dom gör ? Går det bra ?

Kan jag njuta av den lugna helgen då ?

Nä - känner mig mer stressad och uppåt väggarna än någonsin tidigare.


Vad tusan ska jag göra med mig liksom ??!!


Av Stina - 18 april 2011 21:04

bloggpaus på obestämd tid.

Återkommer om nån dag - eller vecka - eller när lusten faller på igen =)

Av Stina - 18 april 2011 13:37

Den 1 juli flyttar vi till en lägenhet några kilometer från där vi bor nu !

Här ska börja rensas så fort som möjligt =)


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards