It's my life

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Stina - 9 januari 2011 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 9 januari 2011 20:50

och dragit nåt gammalt över mig imorse när incidenten med hårsprayen hände.

Jag visste väl att det skulle bli en dag som skulle bjuda på nya utmaningar.


Först en lång dag till kl 16 på jobbet med en lätt huvudvärk ( och stela ögonbryn ) och sen hem.

Tänkte jag skulle ta en Ipren och krypa ner i sängen en stund.

Hann ligga en kvart innan första telefonsamtalet kom.

Upprörda och starka känslor.

Det följdes av en konfrontation som innhöll lika mycket känslor och följdes upp av mer telefonsamtal av samma art.

Mer om det i ett lösenskyddat inlägg.


Upptäcker att det inte är nån el till sadelkammaren. Gubben går för att kolla propparna. Alla är hela men vi har ingen el.

När han står där vid proppskåpet ser att det slår gnistor om det.

Gnistor på ett elskåp som sitter på stallväggen ... mindre lyckat.

Ringde stallägaren som direkt ringde ut en elektriker sådär en söndagkväll som kom på en kvart !! och skruvade åt några skruvar som satt löst och orsakat gnistbidningen.

Otroligt skönt att det vart åtgärdat så snabbt och att det inte var nåt allvarligt.

Jag såg nästan en evakuering av 7 st hästar framför mig  ... det hade varit en höjdare !


Arkivbild dec 2010

  



Av Stina - 9 januari 2011 06:48

Gör mig lite vacker till jobbet.

Sminket är på och luggen ska fixeras med hårspray.

Hårsprayen hakar upp sig och slutar inte spruta ut.

Jag lyckas på nåt vis få en stor dos hårspray i ansiktet och i ögonen.

Svider. Mycket.

Sminket har förflyttat sig till kinderna och ögonen är knallröda och svider.

Ögonbrynen är ordentligt fixerade iallafall ... och ögonfransarna.

Suck.


En vanlig morgon i Stinas liv ...


Mulle okt 2010

  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards