It's my life

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Stina - 16 januari 2011 20:17

har startat igen om nu någon missat det.

Första ( sammandrag från förra säsongen ) och andra avsnittet finns att se på SVT play.

Både Becca och jag följer det slaviskt, lika kul för både ung och gammal =) 

Av Stina - 16 januari 2011 15:44

att få tag i en medryttare till Billan.

Satte ut annons vid lunchtid och har redan fått en hel del svar.

Så håll tummarna att vi hittar nån som passar oss !


Dec 2010

  


Av Stina - 16 januari 2011 15:14

och jag förstår varandra nu. Lycka   


En rengöring av pumpen och några snälla ord var vad den behövde för att komma igång igen.

Så snart brummar jag till stallet och tvättar ett fleecetäcke =)


Hur tjockt täcke tror ni funkar att tvätta i en 7 kilos maskin ? Fleecefodrade regntäcken ? Ofodrade regntäcken ?

Av Stina - 16 januari 2011 09:00

i stallet blev det som sagt igår.

Vi satte dit hasplar på ytterdörren och dörren till halmförrådet så dom kan hållas öppna utan att man riskerar att få dom på sig vid blåst.

Alla inackorderingar fick dit låsmöjligheter på sina garderober och så kopplade vi in tvättmaskinen som inte riktigt vill göra som jag vill.

Ska ge mig på den idag igen och se om jag får den att jobba med mig och inte mot mig =)


Bara lite sånt här småfix går på flera hundra kronor. Det är nåt jag tror att många inte tänker på när dom betalar sin stallplats och tycker det är dyrt.

Vi har investerat en himla massa pengar redan i stallet och jag har massor av mera planer och saker jag vill ordna innan jag är nöjd.


Man blir inte precis rik på att ha några inackorderingar vilket många tycks få för sig och jag hoppas att mina inackorderingar uppskattar det jobb vi faktiskt lägger ner hela tiden !!

I gamla stallet fick jag som hyresgäst sköta allt sånt här sjäv : laga staket, laga stall, ta hem foder och spån, skotta snö och sanda osv osv.

Jag stod själv för garderob, sadelhängare, krokar, vattenhinkar osv.

Sätter jag mig ner och räknar så betalade jag mycket mer för en häst inkl strö och hö i gamla stallet än vad mina inackorderingar betalar hos mig.

Och då fick jag göra allt jobb själv och ingen paddock fanns att tillgå.


Jag har svårt att förstå att så få inser vilket jobb det innebär att driva ett stall och att man faktiskt i slutänden inte tjänar speciellt många kronor !

Dom flesta vill ha fullservice på en lyxig anläggning och helst inte betala nåt alls, jag undrar om dom själva skulle kunna tänka sig att driva ett stall på dom premisserna ??


När jag ändå är igång och är lite gnällig så undrar jag oxå över alla dessa som stallar upp sin häst i ett kollektivstall där det förutsätts att alla hjälps åt med in/utsläpp samt fodringar och sedan inte kan tänka sig att ta de pass som vederbörande faktiskt har åtagit sig genom att stalla upp sin häst i ett sånt stall ?

Man kan inte ta några mornar i veckorna eftersom man jobbar och man vill inte ha några på helgerna för då vill man sova ut ...


Nu pratar jag inte om mitt nuvarande stall, även om jag ser tendenserna att morgonpassen oftast är tomma och svåra att få till även hos oss !


Ebba september 10

  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards