It's my life

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Stina - 5 november 2013 18:46

i stallet imorse med frukost, utsläpp och stalljobb då jag skulle åka tidigt på ett seminarium i grannstaden med jobbet så jag hade lite ont om tid.

Känns alltid konstigt när jag bara är där några få timmar!


Förutom seminariet så har min hund Troja varit på återbesök hos veterinären idag.

Hon har tumörer/papillom som växer i öronen och ner i hörselgångarna och det hade även blivit infekterat och inflammerat i alla dessa veck och skrymslen som blir av dessa blomkålsliknande saker som växer.

För 2,5 vecka sen var vi hos vet och Troja har sedan dess fått Metacam, Aurizondroppar (Kombinationspreparat med antibakteriell, inflammationshämmande och fungicid effekt) och penicillin.


Idag såg det bättre ut men ännu inte bra så hon ska fortsätta med Metacam ett tag till, byta till Betnovat i öronen i 2 veckor och sedan återgå till Aurizon igen i 2 veckor och där nånstans blir det återbesök igen.

Att ta ställning till är om vi vill prova att operera eller inte.

Operationen är kostsam, troligen växer det till igen efter och Troja har nått övre medelåldern ... så svårt att veta vad som är bäst att göra !!

Jag ska ha ett ordentligt samtal med min vet om det nästa gång och ta ett beslut då, hoppas på att jag kan tänka klart och inte låta känslorna ta överhand - alltid så svårt när det gäller djuren   


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards