It's my life

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Stina - 5 oktober 2009 12:19

Misstänkt lymfangit ??


Så har jag då vinkat av veterinären för denna gång.

Nu är såren renrakade från hår och ordentligt urrensade - så mkt lättare när hästen har fått lugnande =)

Mkt lindrig hälta och måttlig stelhet vänsterbak där de större såren sitter.

Ingen tempökning alls nu när vet kollade - ja, för säkerhetsskull tempade hon om 3 ggr med olika termometrar.

Men han är påverkad - hängig och inte alls sitt pigga, glada jag !


Lite svullen över skena och kota men inte typiskt lymfangitsvullen, hon trodde ändå att det kunde vara nåt sånt på gång.

Det blir penicillin i 6 dagar och spritomslag 2 nätter. Ute i sjukhage och skrittmotion ett par ggr dagligen de närmaste dagarna.

Stelkrampen fyllde vi på oxå - var 2 år sen han fick sist.


Dålig mobilbild på drogad Vincent i stallgången :


  

Av Stina - 5 oktober 2009 09:14

Blir inget ridhus alls idag i någon form ... istället sitter jag och väntar på veterinär.

Vincent mår inte bra =(

Igår vid nattfodringen hittade jag honom skakandes i boxen med 40,4 i feber .

Han hade ätit och druckit som vanligt - men såg trött och hängig ut.

Täcke på och en stund senare hade han slutat skaka men ack så ynklig han såg ut .

Mitt lilla yrväder som aldrig kan stå still eller låta bli att bita i allt stod och hängde med huvudet på min axel och bara snusade i mitt hår.


Bild från sommaren 06 - min bonusdotter skulle plocka en fin blombukett och fick lite hjälp av Vincent :


  



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards