It's my life

Alla inlägg under januari 2011

Av Stina - 26 januari 2011 10:32

är medryttaren N ute och tar hand om Billan själv för första gången.

Tvingade mig själv att åka så hon skulle få pyssla och styra själv utan ägarens vakande ögon.

Men jisses så jobbigt det är då !!!!!!!!!!!!!


Maj 2009, Billan o förra stallkamraten E

  

Av Stina - 26 januari 2011 06:20

är tålamodsprövande mellan varven.

Idag har hon hittat hundmaten, pillar upp en kula i taget och far iväg efter den tills den blir trist - då hämtar hon nästa,

Hela köksgolvet är fullt med hundmat !


Fast jag föredrar ändå hundmaten om jag tänker på vad hon annars leker med .... nämligen kattbajs !

Då pillar hon upp kattbajs ur kattlådan och leker runt med de små korvarna täckta med kattsand som sedan ligger i hela huset ...

Jag vet inte hur många sådana bajsar jag trampat i senaste tiden !


För att råda bot på det köpte vi en svindyr kattlåda med väggar, tak och lucka så hon inte skulle komma åt att få ut bajsarna.

Funkar kanon !

Problemet är att katten Musse inte tänker gå in genom nån lucka för att gå på toa utan väljer då att kissa i nåt väl utvalt hörn av huset ...

Bara att ta bort luckan då till Molly's glädje.

Så jag fortsätter leta kringspridda bajsar i huset, intensivt muttrande om indragen mat och andra hemska hot som ingen av dom lyssnar på ...


  


  



Av Stina - 25 januari 2011 20:52

Jag har snöat in på doftljus på sistone, levande lågor som sprider härliga dofter och livar upp de mörka kvällarna för mig !

Ikväll sprider sig en mild vaniljdoft i detta hem ...


     

Av Stina - 25 januari 2011 18:01

blev 3 timmar .... hur kan det komma sig då ?? =)


Becca fick sig en ridlektion på stallets Nordsvensk, och jisses så duktiga dom var !

Tjejjen som äger hästen är jättegullig som låter Becca rida och ger henne lite ridtips samtidigt !!

Becca själv tycker det är jättekul =)


Jag sadlade på Billan och red 25 minuter på banan på en halvt tossig häst.

Den energin hon inte hade igår hade hon idag , jisses säger jag bara !!!

Jobbade på tempoväxlingar och övergångar för att få henne att lyssna och börja koncentrera sig lite men det var lönlöst !!

Ibland undrar jag hur det står till där inne under pannbenet ????!!!! ;)


Bild fr oktober 2010

  

Av Stina - 25 januari 2011 13:31

gillar ni den ?


Av Stina - 25 januari 2011 06:22

Sonen vaknade med huvudvärk så dagens skola och jobb blev inställt lite snabbt.

Hoppas jag har ringt allt och alla ?

Jobb - ja, skola - ja, färdtjänst - ja, försäkringskassa - ja och frita måste jag komma ihåg sen när dom öppnar på em.


Gillar inte att behöva ringa och sätta jobbet på pottkanten såhär en morgon.

Jag vet att jag inte har nåt val, men det gör ändå att jag får lite ångest över om dom har personal så det räcker ?!


  

Av Stina - 24 januari 2011 20:32

bilen för att ta in hästar på em tittar jag upp och ser den mest fantastiska himmel man kan tänka sig !!

Alldeles mörkröd med moln emellan som gav en fantastisk effekt.

Sprang upp efter kameran, mycket väl medveten om att jag nog bara hade nån minut på mig att fånga det på kort, och började fota.


Envis som jag är så kör jag bara på manuella inställningar och tiden var för knapp för att jag skulle hinna få det riktigt rätt för att ta riktigt bra kort =(

Jag visar dom ändå för man kan nog ändå ana hur fantastiskt det faktiskt var även om korten blev långifrån bra!!


           

Av Stina - 24 januari 2011 19:51

med att kommentera en del av era bloggar.

Så, jag har inte glömt er utan jag poppar upp igen i kommentarfältet så fort bloggplatsen tycker att det är ok =)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards