It's my life

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Stina - 22 juni 2010 22:15

Diskussionerna under senaste inlägget tycker jag är intressant, mycket intressant.

När arbetar hästen med ryggen eller inte ?

Alldeles ärliga kommentarer önskas över dessa ögonblicksbilder och ev motiveringar är mer än välkomna :


1.


  


2.


 


3.


       


  

Av Stina - 22 juni 2010 19:59

Framåt em gav jag mig iväg till Annelis stall för att kolla in hur en pessoasele fungerar.

Jag hade en massa frågor, mer eller mindre korkade *s* och Anneli ändrade om inspänningar några ggr så jag fick se hur det påverkade formen.

Mycket intressant !

Träffade en tjej jag delade samma stall som i slutet av 80 talet som jag diskuterade pessoaselen och massa annat med.

Alla var positiva till den och jag funderar vidare på om det kan vara nåt för mig och mina hästar.

Här har vi Annelis fina halvblodssto Sollan under arbete i selen :


  


Jag fick oxå nöjet att hälsa på 2 alldeles bedårande små föl och träffa min arbetskamrat H och hennes lilla häst.

Ja, så liten är han nu inte  - 187 cm halvblod. Jag lovar - det är stort det !!

Fick erbjudande om att rida en sväng men jag avstod ... jag är höjdrädd !!!




Lek

Av Stina - 22 juni 2010 09:09

Hade tänkt mig ett tömkörningspass med Vincent, men spännena på tömkörningsgjorden gick sönder när jag spände =(

Kan det vara gräsmagen som är skyldig ?

Jag vet inte om det är värt att försöka laga, eller om jag ska investera i en ny gjord. Någon som har tips om vilken gjord jag ska titta på om jag nu köper nån ny ?


Istället blev det träns och longerlina och så roade vi oss en halvtimme med nån form av longering/lek på lina lite ala PNH jag fick en liten inblick i häromdan.

Han är oerhört lyhörd och känslig herr V, när han är med och tycker det är kul är det bara SÅ kul att jobba med honom !

Han var lugn, koncentrerad och lyhörd hela tiden idag och vi fick en bra halvtimme tillsammans.


Här står han och spanar på en ko som tog sig en promenad på eget bevåg utmed vägkanten, lagom bredbent så man står säkert på jorden :


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards