It's my life

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Stina - 10 oktober 2011 20:01

vara lite positiv mitt i allt så har jag fått tag i annan hovslagare - grannen - som kommer imorgon em och fixar yrpelles hovar.

Dessutom är Linda Söderberg Fång ( equiterapeut) på G till stallet för att titta på Vincent och en annan häst i stallet i slutet av månaden.


Om man fokuserar på det positiva och avslutar dagen i ett sådant tänk, borde det inte liksom hänga kvar då till nästa dag ??

Jag tror på det ... *fokuserar hårt på allt positivt som är runtomkring*


Arkivbild

 

Av Stina - 10 oktober 2011 18:38

  • Börjar dagen med att besöka VC för den envisa förkylning som vägrar ge med sig. Tar en hel del prover och går därifrån med diverse mediciner och ett preliminärt besked om en kronisk sjukdom som inte är sådär hemskt kul.

  • Gubben får under förmiddagen reda på att en arbetskamrat i hans ålder plötsligt avlidit i helgen. Jobbigt besked som väcker många tankar.

  • I stallet på eftermiddgen lyckas jag skära ett rejält hack i tummen när jag skivar morötter, blöder ner halva stallet innan jag får stopp på det.

  • Hämtar in herr V för en tänkt ridtur och upptäcker då att han tappat en framsko och den andra sitter löst. Ringer hovis som är upptagen med att jaga älg den här vecka.

  • Det börjar ösregna och fullkomligt forsar in vatten i sadelkammaren som snart är mer eller mindre vattenfylld.  Lite halvhjärtat försöker jag reda i det hela men ger snart upp. Ställer mig och tittar på den forsande å som uppstått genom sadelkammaren, stänger dörren och åker hem ... jag har fått nog för idag ...








Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards