It's my life

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Stina - 16 november 2010 21:01

Dagen började med fodring först i gamla stallet och sen i nya.

När barnen kommit iväg utsläpp i gamla stallet och sedan i nya.


Noras matte kom och vi släppte ihop Mulle och henne. Lugnare ihopsläpp har jag nog aldrig varit med om tror jag, dom nosade lite på varandra och traskade sedan iväg sida vid sida för att undersöka hagen.


  


Hagen ja.

Jag gick ett varv först och kliade mig lite i huvudet över alla dessa avspärrningar som delade upp hagen i en miljard små hagar och gångar emellan ... mycket förvirrande för en gammal tant som mig.

Idag nöjde jag mig med att öppna upp den ena . Det är massor med jobb som väntar där när vi kommer så långt.


            


Därefter tog vi tag i sadelkammaren igen och satte upp sadel och tränshängare , ja det läste ni ju om i förra inlägget   

Det råder totalt kaos där just nu och jag bara MÅSTE få tag i garderober till dom andra tjejjerna !!


      


Jag lovar att detta är den minsta sadelkammaren som någonsin funnits till ett stall för 9 hästar !!!

Jag kommer aldrig, och jag menar ALDRIG att få in alla mina grejjer.

Helt omöjligt  *skriker högt*

Jag vet inte hur jag ska få till det ... PANIK !!


Vid lunchdags åkte vi hem och fixade lite käk.

Äldsta dottern ringde och påminde mig om att vi hade utvecklingssamtal kl 16 och det hade jag ju nästan kommit ihåg och planerat in ....

Fräschade upp mig lite, ringde Noras matte och kollade om hon kunde se till att Mulle kom in och sedan bar det iväg till stora staden.

Så här ser man ut när man går Hotell och Restaurang och precis har haft praktiskt prov :


  


Hem igen och då ringer S från stallet.

Hon har lyckats cykla omkull och fått en hjärnskakning och behöver hjälp med intag av deras hästar, bara att byta om och sticka dit.


Strax efter 19 var jag hemma och kunde ta tag i mockning och intag mm här hemma och sedan in för att se vad jag kunde trolla ihop till sonen som ska ha matsäck med sig,  vilket jag fick reda på att han skulle ha med sig när jag läst kontaktboken och affären hade stängt  ...

Pannkakor ?? Nehej, bara ett (gammalt) ägg och inget vetemjöl hemma - jag måste komma ihåg att handla !

Till slut hittade jag en påse med chicken nuggets i frysen, stekte upp några sådana och så blir det smörgåsar och dricka.

Det borde väl funka ??





Av Stina - 16 november 2010 12:26

gubbe säger att han allvarligt börjar fundera på att sälja mig ... billigt.

Efter att han slitit med att skruva upp 11 sadelhängare, lika många tränshängare och massa krokar i raka fina linjer med hjälp av vattenpass enligt mina instruktioner så ändrade jag mig ....

Han fick skruva ner allihopa och börja om från början   


Det var den förmiddan det !!

Av Stina - 16 november 2010 06:47

Börjar dagen med att bjuda på en bild på ridbanan.

Staketet inte klart än, men jag hoppas det kommer på plats snart.

Ska ta och måtta den nån dag när lust och ork infinner sig =)


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards