It's my life

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Stina - 26 november 2010 19:08

Imorse släppte jag ut hästarna och 2 av inackorderingarna som går i samma hage började busa/bråka direkt.

3 åringen lyckas fastna med frambenet i halslinningen på ponnyns täcke och satt fast !

Dom "dansar runt" så nåt varv och så börjar ponnyn sparka bakut och fastnar i 3 åringens maggjord ... och där sitter dom  !

Helt otroligt , täckena går heller inte sönder utan dom dansar runt där fast i varandra och jag tänker bara "F*N dom kommer att bryta sig" !!!


Det tar en liten stund innan jag kan komma dom så nära så jag kan börja försöka få loss dom .

Inte det lättaste med 2 nervösa hästar och spända remmar på täckena.

Ser att 3 åringen fått in kantbandet på täckeshalsen mellan hov och sko och sitter rejält fast !!


Jag får tillslut upp spännena ett efter ett och får loss täcken och hästar från varandra.

Hästarna verkade inte vara skadade, kunde inte se ngt iaf och täckena hade minimala skador med tanke på vad dom varit utsatta för.


Tala om tur i oturen ... jag svor rejält där ett tag kan jag lova och såg värsta tänkbara scenario framför mig !!


Arkivbild

  


Av Stina - 26 november 2010 18:54

Herr V och bästaste Anneli idag.

Dålig kvalitet, filmat med mobilen , i det varv herr V har svårast för.

Ses på egen risk ;)



Av Stina - 26 november 2010 18:08

fick möta sin överkvinna idag, Anneli =)


Det var meningen att vi skulle rida ut ihop men med tanke på att Vincent stått mer än en vecka och att det är glashalt på vägarna så bestämdes det att hon skulle tömköra honom på ridbanan istället.

När jag ställde upp och gjorde iordning honom innan Anneli kom tyckte jag mig se att han tunnat ur lite igen.

Det är lite mkt höftben, lite mkt manke och lite lite hals = proteinbrist ?

Eller vad säger ni ?


  


Han står på en rät så hög kvot men jag kanske borde höja den lite till, jag vet att han kräver en hel del för att inte falla ur.


Herr V var annars otroligt lugn idag, nästan så jag börjar nojja men han har väl oxå rätt att ha bra dagar =)


    






Efter detta åkte jag till ICA och handlade och sen, ja låg jag i diket och såg dum ut ...

Hann precis få hjälp upp när Becca kom hem från skolan, så vi åkte nästan direkt tillbaka till stallet och så fick en mkt glad dotter skritta Mulle på banan 15 minuter.

Äntligen !

  

  


Av Stina - 26 november 2010 13:47

Fick möte på vår smala glashala väg på väg hem från Ica. En mötande bilist som inte höll åt sig för fem öre.

Jag fick välja mellan frontalkrock eller diskeskörning. Jag valde diket:


    


Suck.

Min kära stallägare agerade hjälte och drog upp mig med sin fina traktor:


  


Förutom en massa tack och en stor kram så växte den där julblomman till ofantliga proportioner =)

Av Stina - 26 november 2010 07:59

har fått flytta med till nya stallet och har redan gjort sig mer än hemmastadda.

Igår tog den ena dessutom första musen och var så stolt, så stolt !


Jag har nämligen förklarat krig mot alla möss/råttor i stallet och kattungarna är en del av min onda plan.

Be afraid, be very afraid   


Bild fr oktober

  

Av Stina - 26 november 2010 07:52

Det snöar än ... är vi inne på fyra dagars snöande nu ?

Otroligt, och vi är bara i november för sjuttsingen !!


Bild fr februari

  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards